Köpa nya skidor

Köpa nya skidor
Har nu bestämt mig för att köpa skidorna så ni behöver inte ge fler råd och tips...
Här följer ursprungsmeddelandet!

Hej är ute i skidköpartankar och satte in en annons här på freeride. Är ute efter ett par skidor med slalomkaraktär, åker mest pist, carvar eller kortsväng beroende på... För att bara åka en till två veckor om året så tycker jag att jag åker bra.
Jag rangordnade skidans egenskaper enligt följande: glädje i åkningen, isgrepp, fartstabila, offpist och hopp.
När jag åkte sist hyrde jag ett par Head Cyber iC200 och blev mycket nöjd så de är det jag har att jämföra med.

Nu fick jag ett mail där en kille ville erbjuda sina Head Cyberspace 99-00 180 cm (rätt längd för mig som vägen knappt 80) med ett par för mig okända Tyroliabindningar. Han ville ha 1500:- plus frakt vilket verkar vara ett mycket bra pris. Nu skulle jag vilja veta om någon har någon erfarenhet av dessa skidor då jag inte lyckades hitta just dem på utrustningssidan här på freeride.

Här kommer bilder på skidorna...

ftp://skidor:skidor@130.236.224.27/Skidor/head_cyberspace1.jpg
ftp://skidor:skidor@130.236.224.27/Skidor/head_cyberspace2.jpg

Jag har fått fler erbjudanden, ett par Extrem Freek twintip som är 178 cm långt och är årsmodell 00/01 bindningar medföljer. för 2000:-. Är det någon som kan ge några råd angående dessa?

Tackar alla som ger mig råd

/Fredrik

Köpa nya skidor
Jag tycker att du ska satsa på Head-skidorna. Har själv haft ett par likadana som jag trivdes mycket bra med. Jag åker inte så mycket offpist så när det gäller egenskaperna där har jag lite svårt att uttala mig. I pist fungerar dom i alla fall perfekt. Så länge man har dom på kant kan man i princip åka hur fort som helst utan att det blir instabilt. Dessutom är det en snäv radie på dom vilket innebär att det svänger ordentligt när man trycker på lite. Slutsats: Köper du Head-skidorna så får du ett par jäkligt schyssta carvinglagg för en vettig penning.

/Leffe

Tillbaka
Topp