A
apaapaapaapa
Guest
Köpa pjäxor hemma eller i Norge?
Som en del kanske har sett i tidigare inlägg är jag på g att köpa nya pjäxor. Jag har blivit rekommenderad Alpint och Alpingaraget här i Stockholm och har börjat bereda mig på att det kommer kosta några tusenlappar för att få nåt vettigt som går att ha ett antal säsonger. Frågan jag ställer mig är om det är smartare att vänta med att köpa pjäxor tills jag är på plats i Hemsedal (säsongens första åkning till nästa helg) och köpa där och då eventuellt få chansen att testa pjäxor på ett vettigare sätt än om man köper dem hemma. Det som oroar mig är dels att man inte vet hur kompetent personalen är (borde väl inte vara nåt problem), dels att det kanske är betydligt dyrare att köpa på plats (med tanke på att det är Norge och allt).
Så, frågan man ställer sig är: Är det vettigare att köpa pjäxorna på hemmaplan (Stockholm) än att köpa "i backen"? Speciellt med tanke på att det är Norge?
Några tankar?
Så, frågan man ställer sig är: Är det vettigare att köpa pjäxorna på hemmaplan (Stockholm) än att köpa "i backen"? Speciellt med tanke på att det är Norge?
Några tankar?