Köpa pjäxor
Har läst runt på forumt en hel del de senaste för att kolla info om olika pjäxor.
Hade från början tänkte mig att köpa ett par Lange WC Comp med Conformable innerskor.
Funderar mer och mer på om jag kanske borde prova en Full tilt-pjäxa.
Har faktiskt inte lyckats hitta något negativt om denna pjäxa.
Pjäxan jag köper nu är tänkt att användas länge så priset är inte prio ett.
Frågan är, tappar man mycket prestanda i full tiltpjäxan eller är den lika bra kraftöverföring i?
Ser att de flest som har full tilt kör mycket park, bootfittern som jag varit hos tycker att jag skall ha sprutskor då dessa har bättre passform, men jag vill ju även ha ett skal som passar min typ av åkning.
Hur mycket skiljer egentligen mellan 3dels och överlappkonstruktionen?
Åker mest pist men även en del offpist och har tänkt att jag skall lära mig att hoppa lite nu när jag åker lite mer per år än tidiagare.
Mina nuvarande pjäxor är ett par 10 år gammla salomon performa sport.
De är både helt utpackade och kanske även för mjuka för min åkning.
Väger 85 kilo och åker aggresivt med god teknik.
Skulle inte skada om man kan tura lite i pjuxen också
Tacksam för hjälp
Hade från början tänkte mig att köpa ett par Lange WC Comp med Conformable innerskor.
Funderar mer och mer på om jag kanske borde prova en Full tilt-pjäxa.
Har faktiskt inte lyckats hitta något negativt om denna pjäxa.
Pjäxan jag köper nu är tänkt att användas länge så priset är inte prio ett.
Frågan är, tappar man mycket prestanda i full tiltpjäxan eller är den lika bra kraftöverföring i?
Ser att de flest som har full tilt kör mycket park, bootfittern som jag varit hos tycker att jag skall ha sprutskor då dessa har bättre passform, men jag vill ju även ha ett skal som passar min typ av åkning.
Hur mycket skiljer egentligen mellan 3dels och överlappkonstruktionen?
Åker mest pist men även en del offpist och har tänkt att jag skall lära mig att hoppa lite nu när jag åker lite mer per år än tidiagare.
Mina nuvarande pjäxor är ett par 10 år gammla salomon performa sport.
De är både helt utpackade och kanske även för mjuka för min åkning.
Väger 85 kilo och åker aggresivt med god teknik.
Skulle inte skada om man kan tura lite i pjuxen också
Tacksam för hjälp