Köpa rails/ o boxar !? :P

alla snackar om ovansidan på boxen, ta dörrjäveln påe tt gammalt kylskåp, funkar primaballerina!
pz till alla händiga railhantverkare!

gå till en hockeyhall och fråga om dem har plexiglas, alltså det som är runt rinken, det som skyddar publiken så dem inte får en puck i huvudet. för det plexiglaset fungerar bra att raila på. Har varit med och byggt kompisars boxar med sånt.:)

varför inte ställa en stege på kanten

---------------
|||||||||||||||
--------------

photo.php

där har du på mitt meex

ebba-t sa:
MrHolm sa:
exakt bygg egen.. har precis byggt en 3 meter lång box, inga problem alls, hur enkelt som helst =0).. enda jag letar efter just nu är en bra plast att ha på ovansidan och vart man kan köpa den..

//CJH
plexiglas
jag åkte till en glas affär och sa att jag skulle köpa plexiglas, han fråga vad jag skulle med de till och jag sa att jag skulle raila på de, då han sa att de skulle pricka men lexan plast håller bättre.

HillarN sa:
ebba-t sa:
MrHolm sa:
exakt bygg egen.. har precis byggt en 3 meter lång box, inga problem alls, hur enkelt som helst =0).. enda jag letar efter just nu är en bra plast att ha på ovansidan och vart man kan köpa den..

//CJH
plexiglas
jag åkte till en glas affär och sa att jag skulle köpa plexiglas, han fråga vad jag skulle med de till och jag sa att jag skulle raila på de, då han sa att de skulle pricka men lexan plast håller bättre.
ja har 0,5 cm plexiglas på min rail o den håller as bra

Lättaste är väll att bygga egen box å rail.
Rail: Ta bara 1-2 järnrör, å svetsa ihop dem, sen svetsa på ben. Det är nog det lättaste och billigast.

Annars om du går till en plåtslagare/svetsfirma. Och fråga om dem kan bygga en, ta med en skiss och visa dem.
Tror inte dem skulle ta så jätte mycket för det.

MrHolm sa:

//CJH
bra plast? du ska ju ha plexi glas

Pipe funkar ju med vanliga PVC rör, inte särsklit svårt att skaffa, annars som sagt så många gågner , bygg en egen :)

bygg på trä slöjden och kolla med någon förening om dom har nån gammal reklamskylt (oftast i plexi) som du kan ta. funkar perfect:D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp