Köpa saker i franksa alperna?

Wippeh

Ny medlem
Tjenare!

Jag ska till alperna om ca 3 veckor, och undrar om det är billigare att köpa en hjälm nere i valdisere än att köpa en hjälm här.

min far berättade för mig idag att det är dyrt att handla grejjer(skid också antar jag han menade) i alperna pga att det är insnöad byhålor, själv har jag fått uppfattningen om att all skidutrustning(skidor pjucks hjälmar goggles ryggor m.m) är billigare där nere. kanske är det pga sidora telemark-pyrenees och cham3 som gör det. men jag vet inte

Är det värt å köpa en hjälm nere i alperna istället för att köpa den här?

Är vissa hjälmar billigare än andra där nere jämnfört med här(isof. vilka?)

Några namn på olika fina och dugliga hjälmar?

Någon som vet någon bra shop i valdisere som innehåller skidutrustning?

(vet inte säkert om tråden ska ligga i utländska fjäll eller i på utrustningsavdelningen)

hmz...
jag hittade inte så mycket billigt uppe i val d inte... i alla fall inte vanliga sport-grejjer. Vissa skidor var dock mycket billigare, men det var oftast pist-skidor. Något som är bra med att köpa skidorna på plats är att man kan pröva skidorna innan man bestämmer sig. Dessutom slipper man släpa på dem på nervägen.

I österrike oc h italien däremot (eller andra franska orter som chamonix), kunde man hitta fin fina priser på allt ifrån klätterutrustning till breda skidor och inlines!

Kan hända att du kan göra vissa fynd i Bourg St Maurice, där finns både en större InterSport-affär och en Twinner-affär (som InterSport fast annorlunda). :)

Själv har jag sneglat lite på Sweet-hjälmarna. De är svindyra här i sverige! Tyvärr är de riktigt dyra utomlands också...

Lycka till med dina inköp!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp