Köpa skateboard eller longboard?

M4lin

Ny medlem
Jag tänkte köpa mig någon slags bräda att rulla runt på här i Stockholm. Men frågan är vad för nån?

Jag åker snowboard och tänker mig att det skulle vara nån slags fördel för att jag ska kunna ta mig fram på en asfaltsbräda. Mitt mål är att kunna cruisa runt med den men också kunna avancera till några enklare trick, till att börja med. Har en polare som säger att jag då lika gärna kan köpa en vert-bräda och köpa till bredare truckar och hjul- så den blir lätt att cruisa med men också går att tricksa med.

Vad tror ni om detta? Det här är alltså min första skate-/eller longboard. Tips? :)

Longboard!

Mycket skönare att cruisa omkring med än vanlig skateboard. Jag har tidigare kört skateboard, men kör nu bara longboard. Trick går att göra minst lika bra på longboard som på skateboard, även om det är på lite olika sätt.
Jag skulle säga att det både är lättare och skönare att göra trick med longboard! Sen kan man ju välja om man vill slajda, dancea eller om man vill göra fliptrick.

Skulle säga att det är lika bra att köpa en "riktig" longboard direkt istället för en vert-bräda.

MEN, det är ju såklart vad du tycker och inte vad jag tycker! Testa köra lite skateboard och testa köra lite longboard (om du känner någon som har båda) så kör du på det du tycker känns bäst! :)

Ska du cruisa tycker även jag att longboard är ett bättre alternativ. Skatebord är mer hardcore och är ju jobbigare att ta sig fram med. Sen att man kan leka otroligt mycket mer med en skateboard är ju en annan sak.

Tycker inte riktigt att man "skatear" när man åker longboard.

hej!
köp en skateboard om du vill åka i skateparken och göra tricks, grinds. men om du vill cruisa så är det nog bäst att köra longboard :D:D:D

hoppas jag hjälpte till!
:cool::cool::cool:

hejsvejs

Jag är väl den människan som borde ha en longboard men föredrar skateboard just bara för att den är lättare att ha med, jag tycker det är skönare med skateboard trots att man kanske inte ta sig fram lika lätt osv..

Longboard för mig är nått som ha blivit lite fancy fancy, nästan lite överdrivet. Mer en modepryl som alla ska ha för på något sätt få en liten "streetfashion" image. Jag har även mycket svårare att hitta balans på longboard och tycker det nästan är obehagligt att stå på den.

Longboard kommer du bara kunna cruisa runt med, men om du vill lära dig lite enkla trick så kör på skateboard.
Antingen väljer du två i en - skateboard eller så väljer du cruisa - longboard.

Skulle vilja påstå motsatsen . Sjukt lätt att hitta oldschool brädor, det är bara gå till närmaste butik så finns det.

Evolver har iaf 3-4 som skulle kunna passa som "oldschool" :P

Javisst! Bäst är ju så klart att gå in i nån butik, men några extra minuter på nätet gav även resultat... :P

Tillbaka
Topp