Köpa Skidor på plats i St Anton eller här?

rarre

Ny medlem
Hej!
Ska ner och åka skidor en längre tid nere i St Anton. Vi drar ner i mitten av januari och stannar till slutet på säsongen och jag undrar nu vad som är mest värt av att köpa utrustning här eller på plats?
Tänkte prova ut samt köpa pjäxor här i Stockholm men skidor/bindningar tänkte jag vänta med tills jag är nere för att kunna pröva ut vilken man gillar mest. Är det jättemycket dyrare på plats samt hur vilka affärer rekommenderas?
Ha det gött!

Senast ändrad:
Tjo rarre!
Jag köpte mina skidor där för ett par veckor sedan. Det är ett par Salomon Crossmax och de kostade 650 euro inkl. z12 bindning. K2 Obsethed låg på ~650-700 euro rena om jag inte minns fel vilket jag tror (rätta mig om jag har fel) är ganska likt de svenska priserna. Om du ska köpa skidor tycker jag att du ska gå till \"Jennewein\". Den affären ligger precis vid den nya äggliften vid Galzigbahn. De har utan tvekan det största utbudet och du kan nog få testa de flesta skidorna de har i affären innan du köper. 3 dagar fri testning är det om du köper skidorna efteråt.
Hade!

Vill du komma billigt undan kan du köpa fjolårets modeller här nere (St Anton) och då får du 30-50 % avdrag för skidan. Är man säsongare här kan du räkna med minst 20 % avdrag på skidgrejjer. Jag köpte ett par pjäxor här nere för 240 euro som kostar 3500 i sverige.

Dyrare blir det nog inte att köpa på plats, om du köper allt samtidigt så drar de säkert av 25%. OM du köper pjäxor så pressar de dem utan extra kostnad, + att de säkert har mer erfarenhet och utbud. Köpt allt här nere imo!
/ANte

Köp där nere. Vet inte om det blir billigare direkt men du kan provköra grejjorna så du kan testa dig fram till nåt du gillar. Extra viktigt när du köper pjäxor, på Jennewein är dom duktiga vad det gäller pjäxor. Då kan du åka med dom och gratis gå in och få dom tillfixade om det klämmer osv.

Snödjup

Tillbaka
Topp