Köpa snowboard Hemma eller i Livigno(skattefritt?)

Oggie

Ny medlem
Jag ska åka till livigno 26:e december.

Och jag ska köpa en ny snowboard+bindningar. prisklass 6000-8000. Ska jag vänta till jag har kommit ner tilll livigno eller ska jag handla här hemma? Är det bra priser och utbud i livigno. Jag har hört att det är skattefritt där nere, gäller det isåfall på brädor också? Jag har letat runt bland italienska snowboardsidor och dom är inte billiga alls, men livigno är ju som sagt "duty free".

Tack för svar

Där är det väl inte så billigt.

Jag beställde faktist en forum destroyer och platform v1,8 bindningar + en massa annat från usa, och där är det snorbilligt, speciellt nu när dollarn är så låg.
Men det sket sig med frakten, det hade inte kommit i tid så jag ringde och avbokade beställningen

Det är inte lika billigt som man kan tro, priserna på snowboard å skidor har höjts jämfört med innan, men lite billigare är det allt! Köpa dina grejor på Adventure eller Zimmermann, defentivt bäst i Livigno!

Vet inte med just italien, men hade samma situation med att jag skulle till frankrike.. köpte inte hemma för jag tänkte ändå beställa på nätet från typ blue-tomato eller nåt o de kan man ju beställa till sin utomlandsadress också.
Väl här nere så var priserna i butikerna faktist samma som på blue-tomato.. och då slipper man frakt (även om frakten oftast blir gratis vid så dyra beställningar), får 10% billigare iom säsongarrabatt och man har garantier osv på plats!

Tillbaka
Topp