köpa snowboard.

antonsvenson

Ny medlem
köpa snowboard.
hejsan, jag har tänkt börja åka snowboard nu efter att jag skadade mitt korsband för något år sedan och min sjukgymnast rekommenderade mig att inte åka skidor.
Så jag skulle behöva hjälp med att hitta en snowboard med bindningar och boots som är bra för en nybörjare lätt i backen med ändå inte helt omöjlig offpist. Jag har nollkoll på vad som gäller med snowboards.

Så är jättetacksam för all hjälp jag kan få!!

MVH Anton Svensson

köpa snowboard.
Dreven sa:
Leino sa:
Jävla sjukgymnast! Sök upp en ny och be om råd angående stöd och eller tejpning!
Die Hard ;)
Inte alls. Tycker bara att han träffat fel sjukgymnast. Går han till en vettig och säger att han verkligen vill åka skidor så får han hjälp att fortsätta med minsta möjliga risk för att dra upp skadan igen.
Men visst säger man att ja nä det är ju inte så viktigt, viktigare att jag absolut inte riskerar något. Då säger sjukgymnasten att man ska lägga av att åka.

köpa snowboard.
Det intressanta är ju om sjukgymnasten har rekommenderat snowboard istället för skidor eller om det bara är din tolkning?

köpa snowboard.
Och vad är problemet med snowboard? Åker själv sedan 23 år. Mest för att det är roligare men också för att mina knän inte mår bra efter 12 års alpin racing. Samma story för min son på 15 år.

köpa snowboard.
JAndersB sa:
Och vad är problemet med snowboard? Åker själv sedan 23 år. Mest för att det är roligare men också för att mina knän inte mår bra efter 12 års alpin racing. Samma story för min son på 15 år.
Syftade du på min kommentar så har jag inga problem alls med snowboard då jag gått över helt från skidor till snowboard :P

köpa snowboard.
Inget problem, åker själv bräda. Men av trådskaparen fick jag intrycket att han egentligen hellre åker skidor. Att då gå över till bräda för att sjukgymnasten rekomenderar honom att inte åka skidor verkar inte vettigt. Ville bara påtala för honom att det finns alternativ.

Tillbaka
Topp