Vild_Ranunkel
Ny medlem
Köpa twintip. Hjälp mig.
Jag bor i Göteborgsregionen och skall köpa twintip skidor tänkte jag. Är det nån som har tips på bra twintip skidor för en som är helt ny på att "jibba" och dylikt. Jag har funderat på Salomons 540 eller 720. Är de bra för en som vill lära sig att hoppa? Mest vill jag veta vart man kan få tag på dem i Göteborgsregionen till bäst pris samt vilka skidor som kan passa mig. Jag har kikat lite på madtrix också, men de kanske inte alls passar mig.
Alla tips om vilka skidor jag skall köpa mottages mycket tacksamt. Jag skall köpa byxor och jacka nu också. Ge gärna tips på sådant också. Även hjälm är aktuellt.
Tack på förhand alla vänliga själar.
Edit: Kan tilläggas att jag är en van och rätt så duktig (allting är relativt) skidåkare som klarar den mesta teräng utan problem. Lite grön på hoppbiten bara.
Alla tips om vilka skidor jag skall köpa mottages mycket tacksamt. Jag skall köpa byxor och jacka nu också. Ge gärna tips på sådant också. Även hjälm är aktuellt.
Tack på förhand alla vänliga själar.
Edit: Kan tilläggas att jag är en van och rätt så duktig (allting är relativt) skidåkare som klarar den mesta teräng utan problem. Lite grön på hoppbiten bara.