Köpa twintips?

airprofile

Ny medlem
Köpa twintips?
Hej,
Fick ett par Salomon Street racer(tror iaf att dom heter så:D) i julas.
Det är Carving skidor och jag har testat dom en hel del så jag kan köra dom till max i curverna:)
Men på senare tid så har jag blivit allt mer sugen på att testa lite tricks i hoppen och funderar på om man ska ta och köpa ett par Twintips.
Är det någon skilnad på Twintips när man hoppar, har hört en del om att dom är lättare och sen att stålkanterna inte är lika skarpa. Jag är inte heller direkt den bästa i hoppen men håller på att lära mig:) Och då är det ju frågan det värt att köpa twintips?
Ska upp till vemdalen v.11 och kan ju kanske hyra ett par där uppe.
Eller om man kanske ska fortsätta med dom man har tills man blir lite bättre.

Bilder på min skidor:
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/Mina_skidor2.jpg
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/Mina_skidor.jpg

Köpa twintips?
Ja, Endel twintips stålkanter är inta lika vassa som pistcarversna, det är mest för att det inte ska "hugga" när du railar.

Klart du ska ha twintips. Vaför vänta tills man blir bra? Dessutom lär du dig tricken snabbare med twintip´s. Du kan t,ex landa baklänges, gör du det med Salomon Street lär det hugga, + att dom nog inte är så bra baklänges :P

Jag rekomenderar Salomon 1080 som är ganska allround, den är fin i pist, off-pist och park.
Många säger även att Scott P3 är jäkligt heta i parken och på berget.

Men du kommer nog märka att det blir mycket trögare/konstigare att svänga med ett par twin-tips när du kört in dig på dom där streetracerna :P

/BigAir

Köpa twintips?
varför rekommendera så dyrea skidor när han är nybörjare? han kan ju typ köpa ett par head mojo eller nåt sånt.. inge värsting direkt .. liksom pang på

Köpa twintips?
Tror knappast att han ska börja med ett par K2 Public Enemy eller.Kanske Rossignol Scratch Pro eller Head mojo 70 skulle passa för en nybörjare kanske är bäst att du börjar med att hyra jag är sten säker på att du kan hyra ett par head Mojo!

Lycka till :)

Köpa twintips?
Köp twintips, det är lite segare att svänga med. Men roligare kan jag lova. ;)

Köpa twintips?
behåll skidorna säsongen ut iaf. det går att hoppa med vanliga skidor....fast det blir ju svårare. vill du prova twintips testa att hyra eller testa på nån skidtesthelg.

att kantgreppet är sämre på många twintips beror på att många är rätt så breda i midjan samt var du placerar bindningen....och givetvis, på hur mycket du railar.

Köpa twintips?
Haha tack för alla svar osv.
Tror det blir tillatt hyra uppe i vemdalen och sedan avgöra:)
Eftersom skidorna är ganska nya så kommer jag nog köra med dom mestadels där uppe.

Tillbaka
Topp