Köpa utrustning på plats!?

Menya

Ny medlem
Har tänkt åka till Alperna och säsonga i vinter, troligen St.Anton. Grejen är att jag saknar både pjäxor och skidor. Har funderat en hel del men kan inte komma fram till om jag borde fixa det innan jag åker eller köpa där nere. Vill ju inte komma ner utan utrustning och upptäcka att priserna är skhöga! Någon som har nått tips eller erfarenheter!?

Tacksam för svar!!!!!!!

Hej. Jag tycker att du helt klart ska vänta med att köpa utrustning tills du kommer ner! Alla säsongare brukar få 10% rabbat på grejerna. lycka till!

det är ungefär samma priser här som där nere, men utbudet är mycket större i alperna. jag rekommenderar att köpa där nere

Okej, låter som att jag ska köpa när jag kommer ner..... Tar kannske ett tag extra innan man kommer upp i backen, men den tiden lär jag väl ändå spensera på att leta jobb och fixa allt praktiskt!
Tack för svaren!

Varning:

Det är ofta så att de grejer som finns är billigare än hemma men det finns nästan bara dyra modeller (de vet ju att folk som är där ändå måste köpa nåt). Så har du riktigt dåligt med pengar kan det vara läge att handla nåt hemma. (I alla fall pjäxor där skillnaden i pris sällan motiverar skillnaden i kvalitet)

Kan verkligen rekomendera att köpa på plats. I st. anton har sport Jenewein schyssta priser
för säsongare. Behöver du skidor har du möjlighet att provåka alla nyheter. Riktigt bra! Lycka till!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp