KÖPRÅD bräda

KÖPRÅD bräda
Tjaa, tänkte bara säga att jag har köpt bräda nu. En riktigt skön en.
Jag är som sagt uppe i fjällen nu, och jag gick in på testcenter igår för att kolla om de hade ngt som jag var intresserad av och ja det hade de självklart.

Jag ville ju också testa brädan innan jag köpte den, så detta var ett bra tillfälle för det. Eftersom man fick betala 300:- för att testa hur många som helst i 5 timmar. Om man köpte brädan så drog de även av 300:- på priset. Jag testade tre olika stycken. (de jag testade var Burton) den första var för hård men skön i backen och mindre skön i parken. Den andra var för mjuk (en tjejbräda) och den var verkligen FÖR mjuk, alltså den var obekväm i pisten och i parken kändes den inte heller bra, eftersom landningen blev så ostabil osv.

Den tredje brädan var en Burton custom flying v 158 med Burton custom est clearly bindningar (de orangea). Denna brädan kände jag direkt att det var något speciellt med, och de första svängarna i backen var som om jag inte hade uppleft något bättre. Otroligt bra kantgrepp och farten fick man med sig hela tiden, sedan när jag kom till parken så kändes den lika så där helt underbar. Landningarna var stabila och det var som att jag "flög" förbi. Men hursomhelst det blev den tillslut och jag är dundernöjd.
Priset var från början 7900:- med bindningar och brädan. Men det var 20% rabatt på den. Så jag köpte allting för 6000:- ett skitbra pris enligt mig för denna brädan och bindningarna.

KÖPRÅD bräda
158 lät långt för dig, men iofs hade jag en Custom Flying V på 162 som kändes kortare än min nuvarande Custom X 159.
Custom Flying V är lättåkt, en rolig bräda.

KÖPRÅD bräda
snowcop sa:
158 lät långt för dig, men iofs hade jag en Custom Flying V på 162 som kändes kortare än min nuvarande Custom X 159.
Ja, jag tyckte längden kändes perfekt. Är ju 180 så. Plus att den var otroligt bekväm och lagom mjuk. Ha det. <3 :)

KÖPRÅD bräda
Sofia_4 sa:
snowcop sa:
Ja, jag tyckte längden kändes perfekt. Är ju 180 så. Plus att den var otroligt bekväm och lagom mjuk. Ha det. <3 :)
att köra en 158cm lång breda är låter nog långt i mina öron med. jag är 186cm lång och har kört på en 159 cm breda men gick nyligen ner till en 156 för mera nöje i jibbandet :)

KÖPRÅD bräda
trattjaevel sa:
Sofia_4 sa:
snowcop sa:
att köra en 158cm lång breda är låter nog långt i mina öron med. jag är 186cm lång och har kört på en 159 cm breda men gick nyligen ner till en 156 för mera nöje i jibbandet :)
Jo, du kanske har rätt i det du säger. Och ni kommer nog skratta när jag säger att jag har kört på en 145 cm lång bräda i ca 5 års åkande. Så för mig var denna riktigt skön i pisten och i början av sesongen kände jag helt klart för en jibbräda (ungefär när jag startade den här tråden). Men efter att jag hade testat på testcentret här så kände jag att en mjukare och kortare bräda än den som jag sedan köpte inte var något för mig. Men alla har ju egna smaker i detta ämne och det är det som är så bra tycker jag. :-) //Sofia

Tillbaka
Topp