JL76 sa:
Kiggzor sa:
min tumregel i forum: Tillför ditt meddelande ingenting, ge då fan i att posta det
Då undrar jag varför du postade denna tråd?
Du undrar något efter att ha gjort "testet" men kommer inte med någon info varför "testet" inte funkar mer än att det är 10 år gammalt. Du nämner inte ens vilken typ av skidor du tänkt åka på och var ("pistade backar" är inte specifikt nog), så vad är det egentligen du vill ha hjälp med?
"Guiden" funkar, så bra som en guide nu kan göra det, men jag har sagt det förut och jag gör det igen, vet man inte vilken längd man ska köpa är man inte heller redo att köpa skidor.
Visst, jag kan fylla på om du nu så önskar, ett fåtal områden var tunna på information
Jag åker metadels i vemdalsskalet, vanliga skidbackar, ingen fun park utan bara vanlig utförsåkning. Carvingskidor. Jag om du nu säger det så stämmer guiden säkert fortfarande men ärligt talat, är det så jävla svårt att förstå att jag hellre skriver en tråd än litar på en över 10 år gammal guide?
Jag anser mig veta hur långa skidor ska vara, jag har ett par jag tycker duger, men en kompis till mig menar att g inte dessa är för korta. tråden har därmed dubbel funktion: att slutgiltigt lösa vår debatt om skidornas längd och om jag skulle visa mig ha fel tipsa om nytt inköp. Att slänga ur dig förutfattade meningar om att jag inte skulle vara kapabel nog att äga ett par skidor är barnsligt och otrevligt.
För övrigt måste man kanske inte veta allt om skidor för att vara en duktig skidåkare, har alla Call of Duty-spelare förmågan att hacka pentagon?
Dagisnivå från folk som tror sig vara bättre!
Här valde jag forumet freeride för att jag antog att det hängde kunnigt folk som snabbt kunde ge svar, men tro fan om jag inte håller mig till flashback i fortsättningen, trots alla rykten om den kalla stämningen så vet flashbackarna om att det är det som TS önskar diskutera som ska diskuteras och håller sig annars borta!
Förlåt, nu tar jag kanske i lite väl, men det är irreterande att alla inlägg hittils gjort i avsikt att dumförklara trådstarten, jag skulle vara oerhört tacksam om någon faktiskt skulle kunna ge ett enkelt, rakt svar på frågan