Köpråd ny snowboard
Tjena, det börjar bli dags för en ny bräda och jag behöver lite hjälp.
Har kollat runt massa på forumet och i olika butiker men blir inte mycket klokare.
Jag är 185cm lång och pendlar mellan 75-80kg. Mina boots är av storlek 45.
Jag har åkt ungefär en vecka varje år de senaste 10 åren och jag har för tillfället en Salomon Fastback 167 som jag tycker fungerar kanon i pist och puder. Bindningarna jag använder är ett par Union Force 12/13.
Men jag har den senaste tiden börjat köra på en 15 år gammal warp-bräda som är 155cm och börjat lära mig hoppa, snurra och köra på boxar och vill införskaffa mig en modernare bräda som är något kortare än fastbacken och lite mer lekfull.
Jag vill fortfarande att brädan ska fungera i pist och offpist eftersom jag inte alltid kommer kunna ta med mig båda brädorna på längre resor.
Jag vill att brädan ska vara Twintip och Wide.
Jag har inte världens budget och planerar att lägga 3000-4000kr för brädan.
Borde jag kika på begagnat?
Skulle gärna vilja ha lite förslag på snowboards som passar mig och min åkstil.
Tack på förhand!
Har kollat runt massa på forumet och i olika butiker men blir inte mycket klokare.
Jag är 185cm lång och pendlar mellan 75-80kg. Mina boots är av storlek 45.
Jag har åkt ungefär en vecka varje år de senaste 10 åren och jag har för tillfället en Salomon Fastback 167 som jag tycker fungerar kanon i pist och puder. Bindningarna jag använder är ett par Union Force 12/13.
Men jag har den senaste tiden börjat köra på en 15 år gammal warp-bräda som är 155cm och börjat lära mig hoppa, snurra och köra på boxar och vill införskaffa mig en modernare bräda som är något kortare än fastbacken och lite mer lekfull.
Jag vill fortfarande att brädan ska fungera i pist och offpist eftersom jag inte alltid kommer kunna ta med mig båda brädorna på längre resor.
Jag vill att brädan ska vara Twintip och Wide.
Jag har inte världens budget och planerar att lägga 3000-4000kr för brädan.
Borde jag kika på begagnat?
Skulle gärna vilja ha lite förslag på snowboards som passar mig och min åkstil.
Tack på förhand!