Köpte jag bra grejer? Atomic/flow/salomon

Paermedae

Ny medlem
Hej

Var och köpte min första bräda med tillbehör efter 18 år på skidor..

Det blev:

Atomic Radon 160cm

Flow Amp02 Bindingar ( Någon som vet något om dessa, hittar ingen info någonstans!?)

Salomon Malamute, (Grymt sköna än så länge)

Tacksamm för kommentarer och synpunkter, själv tycker jag det verkar vara ett bra paket!?

Mvh Pär /Nybörjare

tycker det verkar som ett perfekt nybörjar paket! bra att hålla sig borta från dom billigaste grejerna.

när du börjar köra lite hårdare, hoppa och åka med mer attack i svängarna så kanske du vill uppgradera flowbindningarna till några sjyssta pumpbindningar (du får mer tryck över foten med ett par sådana, sitter fast bättre med andra ord)

men nu är det bara att rocka på!

..
..
låter ju bra det dära... Om du har kul och sakerna håller och sitter bra och ger dig roliga dagar på berget... då har du köpt bra /rätt grejjer :)

/Pinn

man skall ju ha kul

Japp kul är det viktigaste.....

det var ju inga billiga grejer driekt så man får hoppas att det är bra, skorna har jag läst mycket bra om....

Än så länge är det inte så jätte kul då det mest gör ont, har trillat en del, och nacke, bak, och knän får ju lite stryk men skam den som ger sig....

Pär

Asså, det där med flowbindningarna, kör Antti Autti på dom då borde de funka för gemene man också :) Det verkar mest vara en smaksak.

jag har både kört på flow bindningar och vanliga pump (drake) sure flow är mer för den late att det bara är att ställa in dm en gång och sen är det bara att kicka in foten så var det klart.. men som sagt du har det "vanliga" hälsläppet om du inte har ett par skor som passar perfa i dom.
Pump tar lite längre tid men sitter desstå bättre..

men jag äger det är ett perfekt paket att börja köra på.. dessutom är det ett rätt mkt allround paket enligt mig så du kan vidga dina vyer åt det du kommer gilla bäst i backen.

Lycka till med åkningen och hoppas du inte slår ihjäl dig

Jga tycker inte jag har något hälsläpp men det kanske beror på att man har så hårde och styva kängot, tycker de sitter som handen i handsken och rör sig inget överhuvudtaget i bindninge, me han valde ju sko efter bindningen eller tvärt om.......

Flow bindningar brukar väl alltid vara bra ;p
brädan vet jag inte så mkt om, och skor av salomon har jag bara hört bra om, så... hoppas du är nöjd med ditt köp, och ska man ha det länge så är det inte så farligt med priserna ;p iaf inte om man åker ofta...

HA KUL MED DITT NYA SNOWBOARD SET!! GET UP, STAY UP ;D

Du kan gott köra med dina flow när du pumpar på och hoppar mm. finnarnas jävla mördarmaskiner är flowbrädor med flowbindningar så dom duger nog åt dig också ;)

MVH stefan

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp