Köpte wide-bräda av misstag. För bred för mig?
Jag köpte nyligen en Rossignol One Magtek 161 cm. När den anlände visade sig vara vad dom kallar midwide. Midjan är på 26,4 jämfört med den vanliga som ligger på 25,8. Helst skulle jag haft den smalare varianten men den finns inte att hitta någonstans (vad jag vet) och dessutom är jag inte så sugen på att betala frakten om jag skulle returnera den brädan jag köpt (köpt från engelsk sida). Eftersom det är jag som klantat mig (det stod MW men jag reflekterade inte över detta i min shoppingiver) så får jag nog stå mitt kast eller sälja den.
Jag har aldrig kört på wide innan (åkt i ca 17 år 1-5 v per säsong). Å andra sidan har jag aldrig åkt på någon bräda med någon typ av rocker heller så det kommer ju kännas ovant oavsett..
Frågan är då om jag kommer märka någon enorm skillnad med en wide-bräda? Har storlek 10 (43) i skor och är 188 lång, ca 82 kg, kör allt som kommer i min väg dock inte så mkt rails och dylikt. Vad tror ni?
Tacksam för svar! /Jonas
Jag har aldrig kört på wide innan (åkt i ca 17 år 1-5 v per säsong). Å andra sidan har jag aldrig åkt på någon bräda med någon typ av rocker heller så det kommer ju kännas ovant oavsett..
Frågan är då om jag kommer märka någon enorm skillnad med en wide-bräda? Har storlek 10 (43) i skor och är 188 lång, ca 82 kg, kör allt som kommer i min väg dock inte så mkt rails och dylikt. Vad tror ni?
Tacksam för svar! /Jonas