köra utan stavar = coolt?

Man Åker Utan Stavar För Att Öva På Balansen Och Kontrollen I Luften När Du Snurrar/ Railar Allt Etc.....

jeppenator sa:
de är mkt lättare att plocka grabarna, hålla balansen på rails, snurra av rails..

Frågan är: varför ska parkåkarna ha stavar över huvud taget? dom är ju bara ivägen?! kör man hopp så vill man inte ha stavar som komplicerar hoppandet? och då stavar används för att underlätta åkning i pist och puder ser jag ingen somhels regel som säger att man måste ha de då man åker park?

tycker själv de ser snyggt ut utan stavar.. det är framtiden.
Jeppe för i helvete! En skidåkare ska ha stavar thats it!

nybörjare och dåliga skidåkare har alltid velat göra sig av med stavarna för dom har alltid och kommer alltid att se dom som ett hinder inte ett hjälpmedel....

Tycker man det är coolt att se ut som en newbee så var så god...

Tex

nån skillnad om man har stavar lr inte?
sj åker jag med stavar tycker det ser bättre ut annars skulle jag väl vifta omkring med händerna^^

kanske har utvecklingen i newschoolskidåkningen börjat gå bakåt på allvar nu... ända tillbaka till 80-talet med freestyle-åkare.... inga stavar, korta skidor, trippelvolter m.m. fattas väl bara att jibberkidsen byter ut sina xxxl kläder, basketlinnen och nedsnorade bandanas mot tighta overaller i skrikiga pastellfärger med matchande zinkpasta.

Back to the roots- oldschool is gangtztaaahh....! ;D

skidnarkoman sa:
kanske har utvecklingen i newschoolskidåkningen börjat gå bakåt på allvar nu... ända tillbaka till 80-talet med freestyle-åkare.... inga stavar, korta skidor, trippelvolter m.m. fattas väl bara att jibberkidsen byter ut sina xxxl kläder, basketlinnen och nedsnorade bandanas mot tighta overaller i skrikiga pastellfärger med matchande zinkpasta.

Back to the roots- oldschool is gangtztaaahh....! ;D
hmm, inte bakåt kanske, ä trippelvolterna kommer nog aldrig att slå, skidorna är ja absolut inte korta! men visst är även jag oroad över utvecklingen, även om no poles ä kul som fan! Och iaf jag åker skidor, för att ha kul!

jeppenator sa:
de är mkt lättare att plocka grabarna, hålla balansen på rails, snurra av rails..

Frågan är: varför ska parkåkarna ha stavar över huvud taget? dom är ju bara ivägen?! kör man hopp så vill man inte ha stavar som komplicerar hoppandet? och då stavar används för att underlätta åkning i pist och puder ser jag ingen somhels regel som säger att man måste ha de då man åker park?

ungefär som att åka me upp spända pjexor för mej, har noll kontroll i luften utan stavar ,,

detta är ju prescis som alla trådar i sommras " coolt att ha bandana.?" "coolt att ha stora kläder.?" alla blev typ lacka och ba det är bara töntar som har det och hur många kör inte med bandana och stora kläder nu.!?
tror det kommer bli samma effekt något pro kommer köra utan stavar på en tävling så kommer alla tycka det är jätte ballt även om folk tycker det är mobbat nu..!

vad är det som ni tycker är fult med det hela.?

det är bara najs utan, precis som jeppe och matte säger säger lättare att ta grabs, snurra av rails m.m

/J

Äntligen nån som förstår! tack Serious för att du kan tänka lite längre än bara i nuet..

Såhär är det! och jag loooovar! jag är nästan 110%säker.. :

Det som vi är inne i jusst nu är bara en så kallad övergångs fas.. alla börjar undra "va? varför åker han utan stavar?" men snart så kommer fler och fler att gå över till den stavfria sidan..

när fler och fler pros börjar köra utan så kommer såklart kidsen att haka på.. även jag själv!
man behöver bara nån som tar de första stegen.. sen kommer stavarna bli mer och mer sällsynta i parkerna..

Nu när man ser Steve Stepp, Tom wallish och även Mr.Jon dra åk utan stavar så inspireras man väl lite själv till å prova hur de känns utan? klart alla här inne har provåkt ett åk utan stavar? om inte annat så kommer ni göra de väldigt snart..

dethär är bara början.. varför ha stavar i en sport som inte kräver det?
Som att ha skor som väger 10 KG när man ska springa 100 meter.. de försvårar ju bara utövandet.. behövs inte alls igentligen.

This Is Just The Beggining Fellas

MVH eran allvetande profet Jäppänator

jeppenator sa:

jag håller med dig helt och hållet. det är ju chill utan stavar.

asså det är stor skillnad mellan att inte ha några stavar elr inte ha några stavar för man kan ha slimmade kläder och vara utan stavar och sprattla med armarna mkt som fan och gööra helikoptern med dom när man snurrar, elr såå har man grymt baggy kläder och har armarna på nått chiill sätt svårt att sääga hur men det får inte bli för töntigt och när man snurrar såå gör man inte helikoptern med dom, det beror helt enkelt på vem som är utan stavar, Steve Steep åker grymt snyggt utan stavar, fast det finns vissa som helt enkelt inte passar med stavar !

tycker sporten håller på att omvandlas till freestyle mer och mer te.x så blir tricken svårare med alla 1440:s och trippel och dubbelflippar, var ska utväcklingen av tricken ta slut? och nu åker ju allt fler med utan stavar så snart äre inte mycket som skiljer sporterna åt.

Bergkvist sa:
Jag tycker inte att det ser jibber ut utan stavar utan mer som en sthlmare som inte kan åka...
varför blanda in stockholmare i det hela.?
jag kan ju bara säga att det finns många stockholm jibbers som kan dra mycket fetare saker än vad du kan så jag tycker du kan lägga ner det snacket..

åker inte skidor själv, men jag kan helt klart tänka mig att det är enklare att åka utan stavar. fast däremot ser det sjukt jävla fult ut och väldigt löjligt.

Sämre ballans fulare och svårare att stopp/hoppa!!! Använd stavar ffs

jeppenator sa:

jag tycker igen att stavarna ger mera stil, dom behövs att staka fart någånstans.
jag skulle aldrig själv skida utan stavar.. men bra point jeppenator:)

oskar-e sa:
jag åker inte skidor men jag har sett att många ghetto snubbar börjat köra utan stavar? det är ju nästan lika fult som grillz?!?! hur kan åkning UTAN stavar blivit coolt helt plötsligt?
jag har personlogen stavar och tycker att man har bättre balans i luften me dom !

antonostlund sa:
Om man ska testa nya saker som t.ex volter så kan de va ett tips att köra utan stavar så man inte landar på dom.
mm ja håller med

de lite oxå att de gäller att testa nya saker för utveckla sporten med

personligen kör ja utan stavar

Mathew sa:
Det var ju samma diskution om gangsta stilen, nu 1 år senare så kan man ju konstatera att nästan alla åker med bandana och förstora kläder. Det är bara en övergångs period!

/Mathew
Nästan alla åker med bandana :O aj fan är det så många jag tycker mer det är 1/5 vilket är nästan inga !

ErikAndersson sa:
Mathew sa:
Det var ju samma diskution om gangsta stilen, nu 1 år senare så kan man ju konstatera att nästan alla åker med bandana och förstora kläder. Det är bara en övergångs period!

/Mathew
Nästan alla åker med bandana :O aj fan är det så många jag tycker mer det är 1/5 vilket är nästan inga !
Nästa blir la typ åka med så tajt som möjligt

Myrre sa:
vafan? varför ska vi ta efter snowboard åkarna hela tiden. jag tycker iaf att det blir bra mycket lättare med stavar.
Jag vet varför ni ska ta efter oss, vi är mycket coolare än er ;)
Nej , men seriöst det är faktiskt skit fult att köra utan stavar, ser ut som nån sju åring som ska lära sig åka nerför,.:) men det är tur att vi alla tycker olika :P

Tillbaka
Topp