Kork 360

ackeP

Ny medlem
Kork 360
Tja! Jag undrar hur man ska skruva för att det ska bli kork?? Ska man skruva så att man snurar med huvet framåt?

Kork 360
Tricket är att skruva för långt eller för kort. Korkskruven ska liksom skruvas igenom hela korken och ut på andra sidan så att det droppar ut smulor i vinet. Då blir det kork. Eller så skruvar du för kort och drar så att korken går av. Då blir det oftast också kork.

Kork 360
det heter cork efter corkscrew, inte kork.. tack..

ps. kom inte och säg att man kan översätta det till kork.. tack igen...

Kork 360
Har aldrig sett en cork 360 som ajg skulle kalla cork, för att det ska synas att det är cork krävs en 540 tycker jag.

Kork 360
Lite "monkeystyle" underlättar stå mitt i pjäxorna carva lite lagom på kicken, droppa inneraxeln och titta snett neråt bakåt, du kommer efter 180 grader föhoppningsvis ligga relativt horisontalt, efter 270 grader bör du kunna se landningen lite snett neråt bakåt. Efter detta är det bara att förbereda sig på landningen. Funkar för mig, men jag är säker på att j.wester kan förklara det hela på något finurligt bättre sätt.

Kork 360
tack för svar!! mm cork ska det vist vara. Men om man skruvar så där bakåt så att det blir cork hur får man sedan tillbaks kontrollen så att man kan landa, man borde ju landa på huvet.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp