Snoeret sa:
Då va det min tur i våras å slita av korsbandet när jag var uppe i sälen på ett helg besök. Fick reda på att det var främre korsbandet som gått av. Sen nu för 3 veckor sen låg jag på operations bordet för att få ett ''nytt'' korsband. Har precis nu börjat gå utan kryckor och har en sjukgymnast som jag ska gå till ett bra tag framöver.
Lär inte bli nån skidåkning inom 6 månader tidigast sa min läkare iaf eller jibbing som läkarn så fint sa. Känns ju lagom kul, en hel vinter utan att man får åka nåt hur fan ska man överleva?
Var taggad som fan på å söka säsongs jobb uppe i sälen med bruden men vi sket i det då det inte e nån mening med det om jag ändå inte kommer kunna åka.
Just nu känns det skit att inte kunna åka nåt i vinter, men om man tänker långt så kommer jag väll iaf kunna åka om inte minst nästa säsong iaf, å ett tag fram över.
Aja skrev säkert på helt fel ställe men behövde skriva av mig lite!
Mvh
Fattar verkligen att det känns skitsegt, men du har ju kommit en bit på vägen och det kan ju bli riktigt bra om allt gick bra med operationen och om du är seriös med rehaben.
Det kommer vara guld värt att skita i skidorna och verkligen låta, iaf de där sex(seriösa)rehabmånaderna passera innan du försöker åka igen. Gör du det så kan du komma tillbaka till skidåkningen med de bästa benmusklerna nånsin och med ett knä som funkar mer än bra.
Och en vinter, shit jag vet det är tugnt, men fan, hur många vintrar kommer du inte att ha sen till skidåkningen om det är det du vill.. känns det ruttet att skrota säsongsplanerna, skaffa dig andra planer mer passande för rehaben. Är det nåt som är säkert så går det inte att
skynda på läkningen men att
ta vara på läkningstiden, det kan man göra!
sjukt lycka till!