Korta allmountain skidor, köp tips.

Outlander

Medlem
Skall köpa allmountain/carving skidor är 178 lång och skulle villa köpa maksimalt korta skidor typ 165 cm plusminus ettpar centimeter.. Köp tips behöves tack!

Senast ändrad:
salomon har en del bra allmountain skidor, en hyfsad bra midja men ändå bra i pist kolla upp dom mins ej vad dom heter.. lycke till

I "Skidlängdsguide" här på Freeride får jag 167 cm.. Tror jag skalar av någon centimeter och köper ett billigt märke, TecnoPro eller Head! På de sättet svider det inte så mycket om/när jag köper svinet i säcken.. hehe!

Head är inte ett billigt märke. Köp inte nån skit som tecnopro, bättre att du köper skidor med bra kvalla så kan du ha dom några säsonger.

De har du helt rätt med att man inte ska köpa någo billigt skit.. de har jag erfarenhet av tillräckligt!!

Icelantic gör korta skidor. Kanske för offpistbetonade om du söker något mer åt pisthållet.

Alltså du åker snowblades. Alla skidor kommer kännas som en rejäl förbättring och du lär inte märka alltför stor skillnad.

Köp nåt billigt begagnat att lära dig "åka skidor" på och sen kan du uppgradera till något annat när du vet vad du vill åka - pist, park, eller offpist.

BENi99 sa:
I "Skidlängdsguide" här på Freeride får jag 167 cm.. Tror jag skalar av någon centimeter och köper ett billigt märke, TecnoPro eller Head! På de sättet svider det inte så mycket om/när jag köper svinet i säcken.. hehe!
köp tecnopro dom är asbra, ska satsa spons

Tillbaka
Topp