Korta stavar?

MackeN

Ny medlem
Korta stavar?
Måste korta frugans stavar, hur faan gör jag? Alltså, hur får jag loss handtagen? Bara dom är borttagna så tar jag en rörskärare så får jag ett fint snitt utan att förstöra....Det är ett par Scottstavar köpta på Stadium för ca.300:-

Korta stavar?
Jag fyllde handfatet med varmt vatten, tog ena i taget och körde ner handtaget i vattnet och lät det ligga där runt en halvminut. Sen tar du i bara.

Korta stavar?
kujanpaa sa:
Jag fyllde handfatet med varmt vatten, tog ena i taget och körde ner handtaget i vattnet och lät det ligga där runt en halvminut. Sen tar du i bara.
Såhär i miljötider trodde jag alla visste att verkningsgraden är högre på plattan.

Korta stavar?
Jag brukar ta en lämplig blocknyckel som passar på stavens diameter se slår jag lätt bort handtaget och efter det tar jag fram en rörskärare, och snurrar den tills staven går av och sedan trycker jag bara på handtaget och knackar det mot golvet så det pressas på rejält:) Rörskärare är perfekt för att kapa stavar!

Korta stavar?
det där med varmvatten funkar bäst! koka upp i en kastrull å sänk ner handtagen.. dom mjuknar av värmen och sen är de bara att böja och bända tills dom lossnar!

Korta stavar?
Vanlig fil eller liten järnsåg funkar lika bra... skulle någon bli nån smula längre är det ju bara att fila ner resten. Sen ska du ju ändå på med handtag, behöver inte vara så pretentiöst! :P

Skulle du mot all förmodan inte få av dom efter kokeriet, ta en skiftnyckel och spänn runt från undersidan (inte så den tar i staven, bara ligger mot handtaget) och bankar lite så lär det ju släppa...

Korta stavar?
då har du ett problem..det är fan dom värsta stavarna att kapa..usch..Men prova absolut inte att värma dom..limmet stelanar och det blir omöjligt att få av dom, pluss att lädret smälter..ta ett skruvstäd och linda ett lakan eller nått runt handtaget och dra det fram och tillbaka hårt som fan mot städet..Risken finns att plasbiten som håller fast handtaget spricker men det är det ända som funkar.. Lyckatill

Tillbaka
Topp