Kortare Karma lr längre Public Enemy?

The_ski_freak

Ny medlem
Tjenna alla jag e en grabb på 17 år och är 175cm lång o väger ynka 60+. Jo det är så att jag ska beställa ett par nya skidor från sport-conrad och undrar om jag ska satsa på Public Enemy lr Karma.

Längderna jag har funderat på är 169 lr 174 på Public Enemy och 169 på Karma (då jag tror att nästa längd som är 177 kmr bli för långt). Jag åker mest park och i pisten, offpist händer kanske bara nått åk per sesång så offpist egenskaperna är inte dom viktigaste. Har tänkt att köra med mittmonterat på vilken modell jag än väljer.

Nu är frågan ska jag välja P.E 174:orna som är ungefär lika långa som mig (körde förra året på 170cm skidor) lr kommer dessa skidor vara för "hårda" för mig med min vikt 60+?. Ska jag då välja de lite kortare Karma som då troligtvis är lite mjukare. Men jag vill ju också kunna köra me dessa skidor några sesånger o vill ju inte att jag ska växa "ur " dom direkt. Sen bindningar hade jag tänk att köpa Look p12 Freeride lr ska man lägga ner en extra slant o ta ett par Marker M 14 Free?

Kanske också ska nämna att jag är vell ungefär en medelåkare.

Så nån som har något tips till mig så tackar jag för det.....

//Herman

ps: Nån som vet vad man har för rättigheter om man beställer från sport-conrad? Vad kan man tex göra om det är något fel på skidorna lr bindningarna.

Heey..
Min magkänsla är att du ska köra på PUBLIC 174.
Me my self är 176cm och är ruskigft nöjd med mina. Dom är smidiga för at vara så pass långa.

RÄttigheterna på conrad är lite luddiga o få fram. Men tolka det som man kan skicka tillbaka dom inom 2veckor om det är fel på dom vid leverans.

GOOD FUCKIN LUCK!//ADAM

Ok.....blir nog och satsa på ett par P.E 174 då.,,,men ni tror att det kmr funka bra ändå fast jag inte väger så mcyket asså?,, och sen tack till er som svarat

Du kan inte reklamera skidorna i Sverige om det blir något fel på dem. Så går det åt pipan får du skicka det till den återhandlare du köpt dem av, i detta fall till tyskland alltså och sedan övertala dem att reklamera dina skidor; som de sedan får skicka tillbaka till SWE (för mig att du får pynta porto dit i alla fall...).

Vikten ska nog inte vara några problem twintips är överlag rätt mjuka och även om public enemy är lite styvare är den inte styv om du jämför med skidor ur andra kategorier av åkning.
Ja, om inte vikten nu bara är skinn och ben, själv är jag 170 lång och väger dryga 65 kg, och jag har inte stött på några skidor som jag inte klarat av. Dock tränar jag mycket och har väl inte gått på de styvaste störtloppsskidorna.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp