Kostym till stundenten

xtremesm

Ny medlem
Kostym till stundenten
Snart dags för studenten å ja har inte nåt att ha på mig så ja undrar om nån här på FR vet nån nice kostym och var man kan hitta den.

Kostym till stundenten
Filippa K, Tiger och Acne är väl tre märken som är väldigt snygga och ligger på medelpris. Annars dressman och som föregående talare nämn, JC.

Kostym till stundenten
en kostym som är baggy? ni får gärna åka omkring i era klänningar i parken (även om det är sjukt fult), men i det här fallet hoppas jag verkligen att du skämtar! köp en snygg kostym som sitter bra (som den ska) istället för en "baggy" som kommer se helt fucked ut. ibland får man lida pin för att vara fin, t.o.m. ta på sig en kostym som inte sitter som en säck :O

Kostym till stundenten
kan förövrigt säga att kostymen på länken inte sitter särskilt bra.. ser jävligt fult ut.

men det är ju bara min åsikt..............host...........

Kostym till stundenten
xtremesm sa:
Ja de e baggy ja är ute efter, å inga JC, WT grejer.
Är det den Junkyard har somm du menar Charles? Volcom Stone heter den tror ja.

(edit) http://www.junkyard.se/mega/product.aspx?pid=45605&g=a&m=c&lbid=0&lcid=36|371
de var inte den vackraste kostym jag sett..
klä er för guds skull inte som i parken på studenten! en kostym skall inte sitta som en gangsta suit.

om man inte vill lägga allt för mycket pengar skulle jag rekommendera hm. För ca. 1500-1800 får du en kostym i 100% ull och Oftast finfin passform (beror självklart på kroppsbyggnad). Jag hade själv kostym från hm på studenten och den satt bättre på Mig än alternativ från t.ex. filippa k för dubbla priset..

Kostym till stundenten
Oavsett vilken stil på kostym du än väljer så prova innan. En kostym som inte sitter rätt är ful i alla avseenden vilken smak du än har. Volcom eller armani spelar noll roll, passform är allt!

Kostym till stundenten
Baggy kostym? Hur tänkte du nu? En kostym ska absolut inte vara baggy, oavsett din stil. En "baggy" kostym kommer aldrig att se bra ut, för precis som Blackriverpaint säger så är passformen allt.

Oavsett märke och modell kan det vara bra att ta sin nyinöpta kostym till en skräddare och göra justeringar. Det är svårt att hitta en kostym som sitter bra direkt. Sen är det ju oerhört viktigt vad man väljer för skor till m.m....

Just studentkostymer är kanske något man inte lägger en halv månadslön på. Ofta är det päronen som betalar och det är inte helt omöjligt att man festar sönder den... (Been there, done that...) Nej, alla dressman, brothers, H&M, MQ-affärer kommer i dessa tider snart alla ha bra erbjudanden på studentkostymer. Det är bara att knata iväg till en lämplig butik och be om hjälp med att prova ut en!

Kostym till stundenten
H&M har också snygga och väldigt prisvärda kostymer. Sen kan du givetvis köpa en snyggare skjorta och slips i annan butik..

Annars är Filipa K, Tiger, Acne mm sjukt snygga, men givetvis en annan prisklass..

Kostym till stundenten
Pussss sa:
vad kan en skräddarsydd gå på?
Du kan nog komma över en för 5000 spänn om du letar lite, men 10 000kr - 15 000kr är nog ingen ovanliget hos en duktig skräddare. Sen kan de bli hur dyra som helst...

Men om du tar en köpt, färdig kostym som sitter någorlunda bra och går till en skräddare och ber att få den justerad kan resultatet bli väldigt nära, och till en mkt mindre peng.

Generellt sett är folk duktiga på att köpa dyra kostymer som sitter dåligt men ägna väldigt lite tanke åt de (enligt mig) viktigare bitarna; valet av skjorta, skor, klocka och accessoarer lämnar ju fler möjligheter till kreativitet och stil. (Slitna skatedojjor och vita InterSport-sockar är totalt misslyckat...)

Senast ändrad:
Kostym till stundenten
jag har beställt den där volcom kostym å på mig satt den kung. å var inte alls baggy. satt precis som andra kostymer som jag testat!

Kostym till stundenten
SVENKE sa:
jag har beställt den där volcom kostym å på mig satt den kung. å var inte alls baggy. satt precis som andra kostymer som jag testat!
Haha fail på dig då. Om alla andra kostymer som du har testat har suttit exakt likadant borde du kunna ha hittat en mycket billigare kostym som är minst lika snygg.

Kostym till stundenten
kolla brothers, riktigt granna kostymer + att man brukar få slips och skjorta på köpet när man köpe studentkostym. prisvärt!

Kostym till stundenten
gå till typ erikshjälpen eller mrorna och köp dig en lila mafioso kostym, kompletera med en hatt, en käpp och lite blingbling så kommer det bli fint ;)

Senast ändrad:
Kostym till stundenten
Carlstedt sa:
SVENKE sa:
Haha fail på dig då. Om alla andra kostymer som du har testat har suttit exakt likadant borde du kunna ha hittat en mycket billigare kostym som är minst lika snygg.
fail? nä skulle inte tro de. tycker att kostymen är snygg å dom lila ränderna passar färgen på tjejens balklänningen. så jag är nöjd.

Kostym till stundenten
På balen körde jag på fracken som farsan gifte sig i helt perfekt är det bal så är det och då gäller frack eller smoking. På studenten sen så köpte ja en kritstreckrandig kostym från brothers. Snyggt och prisvärt, bra service också.

Kostym till stundenten
SVENKE sa:
Carlstedt sa:
SVENKE sa:
fail? nä skulle inte tro de. tycker att kostymen är snygg å dom lila ränderna passar färgen på tjejens balklänningen. så jag är nöjd.
Okej, missade dom lila ränderna som kanske inte finns på alla andra kostymer. Men formen tycker jag själv ser för jävlig ut.

Senast ändrad:
Kostym till stundenten
Vadå vad är de för fel på den där volcom kostymen??!
De beror väl HELT på vem den sitter på?'
Den var ju verkligen inte ful i alla fall.?'

Kostym till stundenten
Ohmiie sa:
Vadå vad är de för fel på den där volcom kostymen??!
De beror väl HELT på vem den sitter på?'
Den var ju verkligen inte ful i alla fall.?'
Jaa, kan man kalla det kostym? Mkt konstig skärning på en del grejjer. Det är något som kan funka på krogen, men ytterst tveksamt vid högtider... Men folk får klä sig hur som helst.
Men det är det ett praktexempel på hur en kostym inte ska sitta. (bilden) Kostymen på bilden är bland annat för bred över axlarna och för lång i ärmarna.

Kostym till stundenten
Kostym till stundenten
monokel, fickur, plommonstop och en redig cigarr är det som räknas. Detaljerna gör mannen som det inte heter.

Tillbaka
Topp