Kritik på hemsida!

Noren

Ny medlem
Kritik på hemsida!
Tjenare alla freeridenötare :)

Tänkte bara höra vad ni tycker om våran jibbhemsida som vi fått upp för någon månad sedan.

http://www.ballgrabers.se

Konstruktiv kritik uppskattas då vi funderar på att inom något år övergå till en bättre kodning osv. Är sidan seg att ladda? Är det ett bra upplägg? Designen ok? Osv osv.
Vi kommer också att lägga upp lite filmer på sidan då jag fått lite koll över lite saker.
Det jag även själv funderade på var att göra en sida 1, sida 2, sida 3 på bilderna. Eller så fixa något bättre sätt att visa bilderna på.

Så vad tycker ni?

// Noren

Kritik på hemsida!
när jag först gick in på sidan tyckte jag faktiskt att den var finare och smidigare än jag hade trott. så då började jag leta efter saker som kunde förbättras lite men jag hittade faktiskt inte så mycket sånt heller :)...

Altså var hemsidan helt okej :)

vad är snakke-design?

Senast redigerad av en moderator:
Kritik på hemsida!
Deespin sa:
vad är snakke-design?
snakke är min kompis alias, heter egentligen Daniel Johansson, och det är han som stått för designen och upplägget av sidan. Man kan säga att han gjort det mesta ;) Jag har bara varit med på ett par hörn och lagt till och ändrat lite småsaker.

Tack för kommentarerna! Men säg helst vad som är snyggt eller vad som är fult så man vet vad man kan ändra på :)

Kritik på hemsida!
mycket basic skulle jag säga... är dock inte ett så stort fan av denna typ av layout. Skulle jag göra en jibb hemsida skulle jag köra lite mer underground tema. Jag tror ni dock ska fundera på att byta font till eran "content text" nuvarande känns gansa fet, testa liknande som denna text.

edit; man skulle kunna tänka sig att den skugga som ligger i nedrekanten av sidan vinklas lite mer så att man får ut skuggan lite även på högersidan, tror att de skulle göra att den inte ser så platt ut där.

Senast ändrad:
Kritik på hemsida!
tycker sidan ger ett seriöst inttryck vilket jag tycker är bra, det framgår genom erat val av typsnitt,färger bl.a. det gillar säkert eventuella sponsorer.
snyggt gjort

Kritik på hemsida!
ser helt OK ut, enda jag kan tänka på är bildarkivet, som funkar nu, men efter en vinter till kan bli ganska tungladdat. gör album av det hela, eller det enklaste, ladda upp dom på picasaweb eller liknande, funkar otroligt smidigt att ladda upp bilder via googles program picasa. ser kanske inte lika seriöst ut, men ack så smidigt. kolla här så ser ni hur picasaalbum ser ut. http://picasaweb.google.se/fluffdesign

Kritik på hemsida!
ni har lyckats riktigt bra med hemsidan. mycket bättre än jag förväntade mig. en sak jag kan anmärka på är att bilderna är väldigt stora och jobbiga att ladda. inget mer kunde hittas.

Kritik på hemsida!
Anledningen till att bilderna är så stora är för att jag tycker om när dom är orginalstorlek. Jag har provat på lite olika datorer med lite olika bredband och jag tycker att det är acceptabelt den hastighet det tar att ladda dom. Men tack för kritik iaf, kanske är något man kan tänka på i framtiden :)

Kritik på hemsida!
Jag tycker att designen ser ut att vara hämtad ur typ Tripods layoutarkiv eller något sådant. Lite för mycket 1999 över den på något vis.. Men den är ju stilren och så och det är verkligen inget fel på den.
Ett tips för att få den mer snabbladdad är att göra om alla onödig grafik till css-effekter istället för gif-bilder. Och dom få css-koder ni har i VARJE htmldokument borde ni verkligen samla ihop till en stilmall istället och ladda den i varje sida med link-taggen. Där sparar ni också tid på laddning. Den skulle kunna vara lite bredare, lite högre, lite mindre skuggor, snyggare fonter t.ex. Verdana 10px och snyggare färger.
GO FOR CSS!! peace

Senast ändrad:
Kritik på hemsida!
väldigt väldigt basic hemsida.

lite mer skön grafik skulle inte skada, ni har ju en massa vita ramar hit o dit. man är tvungen att ladda något för att surfa på er sida. försök byta bort den där layouten från 2001 och gör något skoj av det hela

fan jibbing är ju väldigt utåtriktat. sidan känns lite stel

sen när det står på Senaste nytt: Nya bilder så kommer man inte till bilderna utan till bildarkivet. Ingen logik.

vill inte hacka ned på sidan men den står inte ut något.

Kritik på hemsida!
PeAC sa:
sen när det står på Senaste nytt: Nya bilder så kommer man inte till bilderna utan till bildarkivet. Ingen logik.
Menar du att där det står Senaste nytt att man kommer till nyhetsarkivet? För det tycker jag verkar vettigt så man kan se om det kommit någon färsk nyhet och sedan läsa hela nyheten. Bara för att det står "nya bilder upplagda.." betyder det ju inte att man bara lagt upp bilder. Som på den nyheten skrev jag lite annat också som inte enbart har med att se på bilder.

Jag bad ju om konstruktiv kritik så klarar jag inte av att ta den är jag ju lite konstig, jag var ute efter det så det är bara bra att nån klagar :)

Designen kanske känns lite old. Men då killen som gjort den har jobbat med webdesign 1 månad drygt så tycker jag det är helt okej då vi inte har pengar eller dyl. till att anställa någon som kan göra mycket finare hemsidor osv. Dessutom så ville vi mer ha en lite stilrenare sida än dom flesta jibbsidor som finns nu där det är mycket "kladd" eller vad jag ska kalla det :)

Tillbaka
Topp