Kronplatz?

Svutt

Ny medlem
Kronplatz?
Har letat som sköen efter billiga alpresor på sportlovet, men det är sannerligen inte lätt att hitta till sjyssta priser.

Har fått ett erbjudande om en resa till kronplatz inkl buss, hotell, frukost och 3-rätters varje kväll med en lokal privat researrangör för 4695.-. Rätt fint pris tycker jag, men är kronplatz nåt att hänga i granen? Finns ju ingen recension här på freeride...
Någon som har varit där och har något att säga? Sjyssta pister? Snösäkert? Bra offpist?
Alla kommentarer är välkomna ;)

/ Svutt

Kronplatz?
kronplatz ligger väl i närheten av la villa har jag för mig.

där har ialla fall jag varit tre år i rad och varit jättenöjd. snösäkerheten beror väl på när du ska dit. jag har varit där v.8 och då var det väl kanske lite sådär, men jag hade tur och fick ett par dumpar ändå:)
backarna är ganska bra men det är ont om parker, å dom som finns är inte direkt toppklass. däremot e offpisten riktit braa. oftast räcker de med att du åker lite utanför pisten för att hitta bra repor. försök ta dig till arabba om de kommer ett dump:)
priserna är väl som de brukar va nere i alperna men du kan ju allti komma billigare undan;)

Senast ändrad:
Kronplatz?
Hej,
Har varit i Kronplatz en dag och skulle spontant säga att det är som Sälen fast i lite större format. Självaste huvudberget påminner läskigt mycket om en Dalakulle med tillhörande ringlande peewee-skidskolor och sladdande barnfamiljer. Men helt klart duger det för glassåkning. Offpisten vet jag inte mycket om, men skogen verkade vara ordentligt tät. Skulle i så fall föreslå att du tar lokalbussen över till Speikboden (http://www.speikboden.it/WINTER/index_e_.html) som faktiskt hade riktigt schyssta offpistmöjligheter vid snöfall och hajkar du upp på någon kam så får du garanterat lite puff även en tid efter snöfall. Dock är denna "skidort" mer som en Bydalsfjällen i jämförelse, men det duger mycket fint för ett par dagars åkning.

Hej hopp!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp