Kvalitén på Ogso skidor?

Boozo

Medlem
Kvalitén på Ogso skidor?
Som i titel. Synpunkter någon?

Ej intresserad av subjektiva åsikter om hur de är att åka på. Bara hur själva kvalitén upplevs.

Tänker på typ stenträffar eventuell delaminering e.t.c. Nämn gärna hur många dagar ni haft på dem i samband med en eventuell åsikt.

Fatboy

Aktiv medlem
Kvalitén på Ogso skidor?
Kommer inte ihåg exakt hur många dagar jag körde på mina Spencer men gissningsvis 15-20. Hade inga problem med kvaliteten. Känns gedigna, top sheet höll bra också

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Kvalitén på Ogso skidor?
Har ett par Schwarztor i 194 cm som jag visserligen inte åkt galet mycket på, utan endast tre veckor, men än så länge har jag inga kvalitetsproblem över huvud taget. Känns genomgående gediget byggda från topsheet till belag. Har således inget ont att säga om dem. Ännu i alla fall. 🤙

Boozo

Medlem
Kvalitén på Ogso skidor?
Tackar för er info. Har någon av er haft nån stenträff eller hur tycker ni kvalitén på belaget verkar? Ett bra belag har bra glid oberoende av underlag menar jag på ... men är öppen för synpunkter om det påståendet.

Fatboy

Aktiv medlem
Kvalitén på Ogso skidor?
Har iofs inte kört på nån större sten men kan inte komma ihåg att dom hade dåliga belag. Inte sämre än några andra skidor jag haft iaf

Kvalitén på Ogso skidor?
Kör mina spencer rätt mycket när det är taskigt snötäcke och känns minst lika hållbara som andra. Glider som andra också. Topsheet verkar rätt slitstarkt relativt andra är väl det enda som känns anmärkningsvärt

Topp