Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om du åker från 3200 och ner tillbaka till liften behöver du inte glaciärutrustning. Alltså dom åk som man kör mest frekvent.TOMTEN321 sa:Hej!
Jag och några polare ska till La Grave nu i vinter. Vi har lavinutrustning men saknar glaciärutrustning, dvs rep, sele, karbiner, isyxa osv.
"Behöver" man dessa? Hur gör ni andra?
Ola
Glaciären har inte varit sådär uppsprucken på många, många år. Huvudåket på glaciären ner mot Chancel ligger till höger utanför din bild. Kontrar med en bild tagen den 30:e där man ser det lite tydligare. Det är en del sprickor högst upp där glaciären knäcker över och brantar på lite, och där skulle jag ta det jäkligt lugnt. Åket till vänster i bild brukar vara lugnt också men i vinter skulle jag hålla mig undan från det helt och hållet. Summa summarum är väl att ta det säkra före det osäkra.AndreasM sa:Bidrar med en bild från P3 dvs 3200m nivån den 28:e Januari i år. Man ser sprickorna långt ner och att det är dåligt med snö.