La Grave i vinter?

la_grave

Aktiv medlem
La Grave i vinter?
Någon som är sugen på att åka ner till La Grave någon månad i vinter? Jag siktar på att vara där 4-5 veckor någon gång under januari-februari. Planen är att första veckan åka med guide (jag har bara varit där en vecka tidigare och man behöver guide för att hitta), men sedan klara mig själv.

Motivet för att åka till just La Grave är att jag gjort en säsong på en »vanlig» skidort (Val d`Isère) och är extremt trött på allt krökande etc. Sådant föredrar jag att lägga tid och pengar på i Stockholm, inte i alperna...

För övrigt är jag 27, avancerad skidåkare, bra på snowboard och hyfsad på telemark (fast telermark är ju så j-a svårt att åka i lössnö i skogen...).

La Grave i vinter?
hallå
Jag är en kille/gubbe på 30 år som har gjort 6 säsonger i chamonix. men det börjar bli svårt att ta ledigt år efter år så 5 veckor låter ok, Och skulle gärna prova La Grave.

Mvh baggen

La Grave i vinter?
Hej, jag är en kille på 21 år som har åkt en hel del och är riktigt duktig. Jag kommer att vara i Val diesere (eller hur det stavas) och i hemsedal fram till sista februari men efter det är jag jäkligt intreserad av La Grave. Hör av dig till min mail om du är intresserad. henkan86@hotmail.com

La Grave i vinter?
Tjena! Vi är ett gäng som kommer att sticka ned 27 dec och vara där till februari! Hör av dig! Vi har varit där förr och hjälper dig gärna att kolla runt på berget. Ska åka lagg och klättra en del.

Tillbaka
Topp