La Grave-transfer

Henrikgune

Ny medlem
La Grave-transfer
Hallå!

Vi är två dudes som ska ta oss från Grenobles flygplats till La Grave den 17e Januari. Är det någon som vet redan nu att de ska dit och vill dela en transfer?

Ha det!

La Grave-transfer
Varför går det inte?
Skall själv dit o brukar ta bensbus för sedan taxi med fege sista biten....
Dock har inte Norwegian.com släppt flygen än....
Varför Turin o inte Grenoble?
Väldigt många gånger jag varit i La Grave så har det varit så mkt snö att passet mot Briacon varit avstängda någon dag...

La Grave-transfer
Det
@la_grave menar är att tunneln är stängd (vad den nu heter, den där stora som är strax innan du kommer fram till La Grave från Grenoble sett), du kommer behöva åka till La Grave via Briancon även från Grenoble, vilket gör att du sparar rätt mycket tid ifall du flyger till Turin istället. Och så får du hålla tummarna för att passet inte är stängt.

Senast ändrad:
La Grave-transfer
streimert sa:
Men är inte tunneln öppnat igen?
Nej, inte vad jag hört. Istället bygger man en väg på andra sidan Lac Chambon men det är högst oklart om den kommer vara farbar vintertid. Varför kontaktar du inte turistbyrån istället för att spekulera här?

Och tunneln heter som vattendraget, "Tunnel du Chambon".

La Grave-transfer
Hej Jag fick följande svar:
we don't have more information about the road... It should be open around november 15th or maybe 30th but we don't know if it will be for everybody...
The bus LER 35 which do Grenoble / Briançon come from the tunnel du Frejus, it will be the same thing this winter. So I think it's eaysier to book your plane to Grenoble, and take this bus after... but It's a long way.
You will find the bus timetable inclosed, be careful, you need to book it in advance.
Have a nice day,

I tidtabellen så går bussen en gång per dag till La Grave.... startar 1330 från Grenoble,,, och är i La grave 1730...

Tillbaka
Topp