La thuile??

LinkIn

Ny medlem
La thuile??
Tjenna !!
det är så att jag ska åka till la thuile i vinter, det ligger i dom italienska fjällen och jag undrar bara om det är nån som har vart där och kanske vet lite om orten och åkningen. jag har hört att det ska ligga nära courmaneur...elller nått,??
jaja.

La thuile??
Nära Courmayeur, delar liftsystem med franska La Rosière - vilket innebär att man korsar gränsen uppe i passet.

I La Thuile finns ett av utförsåkarvärldens brantaste nöjesetablissemang och förmodligen den enda mc-baren; La Bricolette"s Bikers Bar. Ett höjdarhak. Stället är ca 30 m2 stort och drivs av La Thuiles ende knutte (typ väst, musch och hela paketet). Denne knutte har ordnat en urlistig upphängningsanordning i baren i form av en snara som han på ett nonchigt sätt kan vila sin muskulösa underarmar igenom. Dessutom verkar knutten stört omöjlig på att få att hälla blandvatten i groggarna. Beställde man en sur drink så fick man ett dricksglas med vodka och en citronskiva på kanten. Hans Long Islands är färgade ungefär som bräckt vatten och smakar diesel. Och snubben blandade faktiskt riktiga steepskiers - komplett med ginåvodka och eh ja, inget mer - som respons på beställningen "en god drink". Helt klart värt ett studiebesök!

La thuile??
fan va najs....
du sa nått om att man korsar gränsen uppe i systemet....coolt
vet du vad liftkorten kostar? är det någon som vet om MntBlanc tunneln är öppnad? det är genom den man tar sig till Chamonix va?

Tillbaka
Topp