Lab, foil, truster, flyer 05/06

• Trådstartare Trådstartare KOP_MINA_LAGG
  • Start datum Start datum
K

KOP_MINA_LAGG

Guest
Vad är skillnaden mellan dessa olika Salomon teneighty-modeller?

Lab tror jag är vanliga 1080, foil är en helt ny modell för 06, sen dom andra två vet jag inte, däremot vet jag att GUN är 06ornas pocket rocket

Foil är en aning bredare skida en tidigare men ändå inte lika fet som en offpistskida. Jag har testat den nu för åka skidor och måste säga att det är bland de bästa allroundskidor jag åkt på. Grymt i allt helt enkelt. Thruster är en aning smalare och mer parkinriktad skida. Lab tror jag är pocket rocket...

Nej, en sak vet ja, Lab är inte pocket rocket Einar. Det är Teneighty gun. Ingen som vet nåt mer om Flyer och Truster??

Lab skidorna från salomin är tillverkad i race fabriken... som deras pro models i vintras var!

Okej då kan vi konstatera följande:
Lab=Ny modell?
Foil=Ny modell
Gun=Pocketrocket
Truster=Teneighty
Flyer=seventwenty

Har hört att Salomon teneighty foil är en halfpipe-skida, stämmer det? Och isåna fall, går de att åka på dom lika bra i parken ändå? Och om nån vet, vad kommer dom att kosta på ett ungefär nästa år?

Varför är alla så jäkla kåta på Foilen egentligen??? Gun är ju så mycket snyggare form och färgmässigt, plus att den antagligen är bättre att åka på... Jag lovar att de flesta här såg att någon tyckte att Foil var snygg för någon månad sen och bara hänger på det... FÅR!!!

Carled: Gun är en backcountryjib-skida och Foil är en jibbskida för park å halfpipe...Det är ju två helt olika skidor, och dom borde inte jämföras

Jonas_N: jag hasr för mej att Charles Gagnier körde på Foil i slopestyle i X-Games så den borde ju funka i park oxå

Lab har funnits med ett tag, titta t.ex på www.alpingaraget.se i webshopen, där har ni lab, likadana som 1080 fast med sommar motiv :P

Szick-O: Ja, de stämmer..Men en kompis till mej sa att han hade testat dom och han sa att han tyckte dom va äckliga och att det var gjort för att man skulle "landa på skär"...Om detta är sant vet ja inte...Finns de nån som vet?
Lab=Förra årets teneighty lab
Foil=Ny modell
Gun=Pocketrocket
Truster=Teneighty
Flyer=seventwenty
Nån som vet npt om priserna på skidorna?

har för mig att när försäljaren för salomon va hos oss på vallåsen så tror jag att han sa att priserna kommer liga runt dom gamla priserna men jag kan inte svära på de!!

Okej Magnussss, men t.ex Foil fanns ju inte förra året men dom kommer väl typ kosta 6000?

Tillbaka
Topp