Lacka egna lagg?

wobbl

Ny medlem
Lacka egna lagg?
Hejsan (:
Jag vill lacka mina gamla twintips helt vita.
Finns det någon som vet eller har gjort detta själv?
Är det bara att slipa ytan på skidorna lite, och sen köpa en vanlig sprayburk och spraya?

Tackartackar. hejdå

Lacka egna lagg?
gå in på en skid affär eller ett ställe som slipar och vallar skidor och fråga
dem.
Jag har ingen aning men har funderat på det själv, jag orkade inte bry mig för
jag kom inte på något sätt.
du kan väl skriva om du kommer på någt smart.

Lacka egna lagg?
Har gjort ddet en gång. Då slipade jag dem lite för groft.
Sedan var det tejpning och sedan sprayfärg. Blev väl OK med tanke på hur mkt tid jag lade ner. Dock kan du vara förberedd på att få bättra på då mitt släppt vid spätsarna. Troligtvis pga vibrationer vid landningar.
Tipset kan ju vara ett ett "fint"sandpapper. spraya och sedan klarlack.

MVH Gustaf

Lacka egna lagg?
provade en gång på mina skidor, men efter ett tag så nöttes färgen bort och man såg "original-färgen". borde kanske ha slipat först.

Lacka egna lagg?
Jag ska styra upp en grafittimålning på min bräda. Vet inte om man behöver förbehandla med sandpapper eller dyl, men det blir först en grundfärg och sedan pennor/burkar.

Lacka egna lagg?
Jag Motivlackade min bräda en gång för länge sen... (typ 96 när jag fortfarande åkte sånt :o) det va iof inte jag som gjorde det utan en polare som jobbar med lackering, men iallafall, han slipade ytan innan han lacka och sen la han på ett lager klarlack (tror jag minns att det var en "seg klarlack").

jag körde den brädan i 3 säsonger och färgen höll bra, det blev några sprickor i klarlacken vid övergånen bräda/nos, men färgen under höll, det finns säkert nån bättre klarlack som håller bättre nuförtiden.

Mitt råd blir iaf att slipa sen lacka me spejburk och låta nån som kan klarlacka. borde inte bli så dyrt...

/D

Lacka egna lagg?
jag å polarn gjorde det i vintras... slipade med först ett lite grövre våtslippapper, sedan ett finare. la sedan två-tre lager grundfärg och två lager klarlack. funkade bra, det enda problemt är att stålkanter har en tendens att vilja nöta bort färgen i kanterna annars håller det för böjningar etc... jag har ett par airstyle nt, camo-målningen har börjat titta fram i kanterna, enligt uppgift så höll det bättre på scratchen... funtar själv på att måla mina bc vita...

bild på scratchen (när de var nymålade) finns på: http://www.freeride.nu/member/photolarge.php?id=2755

Lacka egna lagg?
vanlig billack funkar gut. finns oftast metallic å matt i en jäkla massa färger på macken. klarlack finns som vanlig och metallic...

Tillbaka
Topp