Lackera om en snowboard!

Larrys

Ny medlem
Lackera om en snowboard!
Hej! Jag har läst lite trådar om att lackera om skidor dock inte direkt lackera om en snowboard, borde ju vara samma sak i teorin men jag undrar om någon har någon erfarenhet av detta?
Jag har en bräda som jag fick för ett tag sen, en fin k2 bräda men den är så extremt ful och är sugen på helvitt med lite tjaffs på som jag fixar i efterhand! Förslag, allt är välkommet!

Lackera om en snowboard!
tja jag har lackat om min det vart bra jag gjorde så här att jag slippa spm en glaning på första laggret tills det blev matt sen tar du nån bra grund lack o lackar sen tar du den färgen du ska ha ta nån som hålle bra det är är säkrast så :P hehe aja gör som jag har sagt så kan du itne misslyckas....

Lackera om en snowboard!
jag har tänkt att på nåt sätt fixa in mitt namn på belaget på skidorna.. jag har tänkt göra så här:

skrapa ut konturerna med ett stämjärn

fylla i med belagsifyllning (om ni vet vad jag menar) och låta det torka

skrapa bort allt överflödigt...

det KAN funka...frågan är ju om man vågar

Lackera om en snowboard!
Har gjort det som du snackar om Blom! Det är dock jävligt svårt att få skriften snygg och så måste du ha ljusa sulor på skidorna + svart fyllplast.
Prova på ett par billiga skitlagg först. Det är inte så enkelt som det låter. När man skall skrapa av den överflödiga plasten följer gärna en del av den som skall sitta i med i farten.
Det jag inte har provat, däremot, är att låta en gammal hederlig wintersteiger slipmaskin göra det jobbet... Kan nog funka bättre
Tänk på att fyllplast inte är i närheten så bra som orginalsinterbelaget som sitter på.
Kul med lite projekt!
Hang in there, och kolla in tråden om att starta egen skidtidning. Projekt är grymt.

Lackera om en snowboard!
Jag bestämde mig för att låta proffsen göra skiten, så jag lämnade in brädan hos en lackfirma, jag kan ju meddela resultatet senare, för ni andra som funderar på att lackera om...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp