Laga coreshot direkt?

KJW74

Medlem
Laga coreshot direkt?
Efter första skiddagen på sportlovsresa med familjen till Hemsedal hade det bitvis skrala snötäcket lett till ett 5 cm coreshot mitt på skidan, under foten. Det ska ju givetvis lagas och allt det där, men frågan är hur bråttom det är? Räcker det att torka ur belagen lite med vallajärnet nu och sedan lägga min ’kallaste’ valla och plastsickla och sedan laga när jag kommer hem, eller måste de omedelbums in på skidverkstaden? Första säsongen med mina nya QST106, så jag vill ju inte sabba dem…

Laga coreshot direkt?
Är det in till trät och skidorna inte är konstant i köldgrader är det klokt att fukttäta. Är det bara genom belaget men inte glasfibret är det bara att åka på

Laga coreshot direkt?
Är det in till trät och skidorna inte är konstant i köldgrader är det klokt att fukttäta. Är det bara genom belaget men inte glasfibret är det bara att åka på
Tack! Repan är vit i botten, så jag tolkar det som att glasfibern är kvar. Tar kort, lägger i lite valla och hör med skidshopen här i Hemsedal i morgon! Grymt forum detta!!

Laga coreshot direkt?
Beror också på om skadan går ut till kanten eller inte. Men generellt bör det funka att köra några dagar så länge det är glasfiber i botten.

Är det nya skidor hade jag 100% fixat det asap för att vara säker på att skidan får ett långt liv.

Laga coreshot direkt?
Beror också på om skadan går ut till kanten eller inte. Men generellt bör det funka att köra några dagar så länge det är glasfiber i botten.

Är det nya skidor hade jag 100% fixat det asap för att vara säker på att skidan får ett långt liv.
Jag kan tycka att rädsla för att vatten tränger in mellan kant och övriga material inte är något som generellt är befogat. Det ligger nog med epoxy och eventuell gummistrip (och i vissa fall fibermatta) utmed kantens infästning för att det inte ska vara ett reellt problem. Annars hade vatten trängt in den vägen vi normalt användade.

Men om kanten har fått en smäll så att hakarna har rört på sig är det så klart annorlunda :)

Tillbaka
Topp