laga snowboarden eller köp ny

Fr1tte

Ny medlem
har den bräda som idag sprack på översidan när jag gjorde front och landade på tallen men den sprack inte på undersidan. tallen är mer böjd än vanligt går det att laga eller är det bara och åka och köpa ny.??:|

Senast ändrad:
Om den är sprucken på översidan har du knäckt den och eftersom du knäckt den i ett hopp är det ingen skada som kan reklameras. Vore jag du skulle jag kolla om det möjligen finns någon försäkring som täcker. Bra mycket bättre med 1500-2500 i självrisk än att betala för en helt ny bräda.

du borde få på hemförsäkringen (eller det beror väl på vilket bolag), men min brorsa knäckte två brädor på försäkringen med en självrisk på 1500 kr, så kolla upp det! :)

Hur fan landade du på ett träd? Det är ju självklart att ett barrträd böjs om du landar på det i hög fart. Att laga den är nog omöjligt, får jag föreslå att köpa en ny? Markägaren lär ju inte bli nöjd, ta kontakt med han.

Senast ändrad:
CalleJibber sa:
Hur fan landade du på ett träd? Det är ju självklart att ett barrträd böjs om du landar på det i hög fart. Att laga den är nog omöjligt, får jag föreslå att köpa en ny? Markägaren lär ju inte bli nöjd, ta kontakt med han.
för det första skrev han denna tråd 2010 och tror han har löst det nu och han menade nog tailen alltså längst bak på brädan inte tallen.

Ok uppgrävd trad men varför skulle man inte kunna reklamera en hoppskadad bräda? utgaende fran att det ar en parkbräda som är beskriven som perfekt bräda för hopp exempelvis. Klart det inte blir lätt men det gar. Precis som du kan fa igenom en reklamation pa en obstacle skadad bräda om skadan är nagorlunda rimlig och händelseförloppet är nagorlunda rimligt. Självklart beror allt pa hur skadan uppstod och vilken tillverkare det är osv osv. Exempelvis reklamerade en kompis en endagar gammal box-skadad bräda utan problem. Fick till och med ett gäng goodies/kläder som plaster pa saren.

Senast ändrad:
BergetLindeberg sa:
CalleJibber sa:
för det första skrev han denna tråd 2010 och tror han har löst det nu och han menade nog tailen alltså längst bak på brädan inte tallen.
Ironi är något vissa har det svårt med.

Tillbaka
Topp