Lagar St Anton.

Lagar St Anton.
Ser någon av er ut under 18 så skulle jag skita i det, de leggar vid de skönaste pubarna + vid nattklubbarna, inte i backarna dock(mkt sällan..aldrig). Men skulle jag heller aldrig åka dit för att enbart festa...

Ni får mer än gärna åka i backarna om ni är under 18!

Lagar St Anton.
mattish0 sa:
Ser någon av er ut under 18 så skulle jag skita i det, de leggar vid de skönaste pubarna + vid nattklubbarna, inte i backarna dock(mkt sällan..aldrig). Men skulle jag heller aldrig åka dit för att enbart festa...

Ni får mer än gärna åka i backarna om ni är under 18!
Jag skulle säga att vi ser ut att vara runt 18. En av oss ser ju iafalall ut att vara 20+.

Är det några problem på afterski?

Sen hur är det på de "mindre" ställena då?

Lagar St Anton.
Hej.
Iof uppmuntrar jag inte bara att åka till Anton för att festa, åk till sol o värme istället o ge inte oss andra kasst ryckte!

MEN för att återgå till saken så är det i Österrike tillåtet att köpa alkohol i butiker från 16 (dock inte starksprit) De flesta barer har även 16, dock beror det självklart när på året ni åker, 16-18 åringar är inte de som är kända för att spendera mest pengar i baren.
Men det ska inte vara några problem, afterskin har jag aldrig sett någon bli leggad.

//Sophie

Lagar St Anton.
Soophie sa:
Hej.
Iof uppmuntrar jag inte bara att åka till Anton för att festa, åk till sol o värme istället o ge inte oss andra kasst ryckte!

MEN för att återgå till saken så är det i Österrike tillåtet att köpa alkohol i butiker från 16 (dock inte starksprit) De flesta barer har även 16, dock beror det självklart när på året ni åker, 16-18 åringar är inte de som är kända för att spendera mest pengar i baren.
Men det ska inte vara några problem, afterskin har jag aldrig sett någon bli leggad.

//Sophie
Tack för svar.

Sen är det värt att jag själv ser festandet som en bonus. Jag är ju självklart där för att åka skidor och valde St Anton pga att jag har varit där innan! Och åkningen var sjukt bra sist jag var där!

Lagar St Anton.
Det är inga problem för er att komma in under 18, har aldrig någonsin varit med om att dom leggar. Enda stället dom leggar är på SPAR mataffären för att det är tydligen många kontroller där. Men där får ni ju köpa öl iaf, men ingen sprit.

Ni behöver inte oroa er, på dom flesta ställerna (förutom typ postkeller) är det inte ens någon i dörren utan man går direkt till garderoben och sen in, och det finns inte en chans i världen att bartendern skulle få för sig att legga. Antingen är det ägaren som vill tjäna pengar eller så är det en bummare som skiter i vilket.

Åk ner och ha kul! :)

Lagar St Anton.
sonyros sa:
Det är inga problem för er att komma in under 18, har aldrig någonsin varit med om att dom leggar. Enda stället dom leggar är på SPAR mataffären för att det är tydligen många kontroller där. Men där får ni ju köpa öl iaf, men ingen sprit.

Ni behöver inte oroa er, på dom flesta ställerna (förutom typ postkeller) är det inte ens någon i dörren utan man går direkt till garderoben och sen in, och det finns inte en chans i världen att bartendern skulle få för sig att legga. Antingen är det ägaren som vill tjäna pengar eller så är det en bummare som skiter i vilket.

Åk ner och ha kul! :)
Låter gött!!

Tack för ett riktigt bra svar! (tackar såklart de andra också)

Det känns som att resan kommer att gå sjukt bra!:)

Lagar St Anton.
Håller med Synoros, det är verkligen inga problem alls. Var där förra året när jag var 16 och kunde gå ut var som helst (även handla på spar). Österrike är sjukt soft på det sättet så ni behöver absolut inte oroa er. Afterski'a på Moosewirt och Krazy Kangoroo så kommer ni ha en sjukt kul vecka! Jag älskar St:Anton och det kommer ni också göra! :D

Lagar St Anton.
Underbart med sådana här trådar, dom får mig att stärkas i min övertygelse om att mina barn inte kommer att få åka själva på semester innan myndig ålder....

Lagar St Anton.
Magngan sa:
Underbart med sådana här trådar, dom får mig att stärkas i min övertygelse om att mina barn inte kommer att få åka själva på semester innan myndig ålder....
Du ska nog veta att ungdomarna inte är mkt bättre här hemma, där nere gör dom det i alla fall lagligt :)

Lagar St Anton.
Vi var iväg förra året till bad gastein 4 st 16 åringar ensamma. Vi åkte dit för skidåkningen men såg 16 års gränsen som ett + så fest blev det. läggade när vi skulle köpa sprit på spar, eller någon mack. Men öl gick toppen på spar, på krogen var det aldrig något problem med varken sprit eller öl, snarare så att dom ger dig.. ;)

En fråga, nu när ni bokar resan.. vilket bolag bokar ni ifrån? :)

Lagar St Anton.
korren sa:
Vi var iväg förra året till bad gastein 4 st 16 åringar ensamma. Vi åkte dit för skidåkningen men såg 16 års gränsen som ett + så fest blev det. läggade när vi skulle köpa sprit på spar, eller någon mack. Men öl gick toppen på spar, på krogen var det aldrig något problem med varken sprit eller öl, snarare så att dom ger dig.. ;)

En fråga, nu när ni bokar resan.. vilket bolag bokar ni ifrån? :)
Inte kollat tråden på ett tag...

Vi bokade med Nortlanders! ;)

Och igen, tack för alla svar! Jag kan rätt enkelt säga att jag känner mig säkrare på att det kommer att vara en grym resa nu än innan!

Nu kanske det är värt att fråga, vilka är de bästa ställena?

Tillbaka
Topp