Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle säga att vi ser ut att vara runt 18. En av oss ser ju iafalall ut att vara 20+.mattish0 sa:Ser någon av er ut under 18 så skulle jag skita i det, de leggar vid de skönaste pubarna + vid nattklubbarna, inte i backarna dock(mkt sällan..aldrig). Men skulle jag heller aldrig åka dit för att enbart festa...
Ni får mer än gärna åka i backarna om ni är under 18!
Tack för svar.Soophie sa:Hej.
Iof uppmuntrar jag inte bara att åka till Anton för att festa, åk till sol o värme istället o ge inte oss andra kasst ryckte!
MEN för att återgå till saken så är det i Österrike tillåtet att köpa alkohol i butiker från 16 (dock inte starksprit) De flesta barer har även 16, dock beror det självklart när på året ni åker, 16-18 åringar är inte de som är kända för att spendera mest pengar i baren.
Men det ska inte vara några problem, afterskin har jag aldrig sett någon bli leggad.
//Sophie
Låter gött!!sonyros sa:Det är inga problem för er att komma in under 18, har aldrig någonsin varit med om att dom leggar. Enda stället dom leggar är på SPAR mataffären för att det är tydligen många kontroller där. Men där får ni ju köpa öl iaf, men ingen sprit.
Ni behöver inte oroa er, på dom flesta ställerna (förutom typ postkeller) är det inte ens någon i dörren utan man går direkt till garderoben och sen in, och det finns inte en chans i världen att bartendern skulle få för sig att legga. Antingen är det ägaren som vill tjäna pengar eller så är det en bummare som skiter i vilket.
Åk ner och ha kul!![]()
Du ska nog veta att ungdomarna inte är mkt bättre här hemma, där nere gör dom det i alla fall lagligtMagngan sa:Underbart med sådana här trådar, dom får mig att stärkas i min övertygelse om att mina barn inte kommer att få åka själva på semester innan myndig ålder....
+1sigge1 sa:Underbart med föräldrar som glömt hur de själv var
Det är kanske just för att de minns som de inte släpper iväg sina telningar till alperna.sigge1 sa:Underbart med föräldrar som glömt hur de själv var
Inte kollat tråden på ett tag...korren sa:Vi var iväg förra året till bad gastein 4 st 16 åringar ensamma. Vi åkte dit för skidåkningen men såg 16 års gränsen som ett + så fest blev det. läggade när vi skulle köpa sprit på spar, eller någon mack. Men öl gick toppen på spar, på krogen var det aldrig något problem med varken sprit eller öl, snarare så att dom ger dig..
En fråga, nu när ni bokar resan.. vilket bolag bokar ni ifrån?![]()