Lägenheter/Stugor i Mayrhofen

Shu

Vi är 4 snubbar som rör oss ner mot Mayrhofen i december någon gång.
Detta var lite sent påtänkt och har egentligen inte hunnit kolla boende överhuvudtaget.
Efter att ha letat runt lite här på freeride så har jag märkt att de flesta som erbjuder boende bara har en sängplats eller två över (ibland tre). Eftersom vi är 4 stycken vill vi ha en egen lägenhet.

Säkert många som är i samma situation, så jag tänkte att alla kan dela med sig i tråden om hur de själva löste boende i Mayrhofen.
Länkar, tips, kontakter.. name it

Boende i Mayr är svårt. Men ifall ni inte har något emot att bo utanför Mayr och en bit upp på berget så brukar det finnas.
Vet att en kille vid namn Andy har haft hand om sådana säsongsboende de två senaste säsongerna, har dock ingen kontakt information till honom. Första året fick vi kontakt med honom genom turistbyrån och fråga efter säsongsboenden.

numret till andy hittar du här på freeride. andy gerber heter han. med berget som maertin skriver menar han schwendberg. det är ganska drygt att bo där uppe. egen bil är ett måste enligt mig (bodde där förra säsongen). annars är det som sagt ganska krongligt med boende, tyvärr. för det är en jävla skön ort!!

ska du ner dit igen borkis?

Okej, låter ganska segt att bo däruppe. Närhet till centrum är ju viktigt på kvällarna, nära till liften är viktigt på mornarna.
Är väl antagligen ute alldeles för sent, men vill försöka fixa något centralt

Mer name droppin uppskattas!

Ni bodde ju jävligt långt upp förra säsongen ja. Första året bodde vi 17 svenskar 3 hus i rad mycket längre ner på berget. Det var kung ;)

Men ja, det blir till att dra neråt i år igen.

finns faktiskt en fördel att bo högt upp på swendberg (vi bodde fan längst upp av alla). det tar bara ca 10 min med bussen upp till horberg. snabbare än penkenbahn och horbergbahn ;) då va man uppe först!

Letar också boende för fullt vi e tre tjejor, någon som bott upp mot hintertux i typ finkenberg eller lanersbach som har några kontakter?

:)

maertin sa:
Boende i Mayr är svårt. Men ifall ni inte har något emot att bo utanför Mayr och en bit upp på berget så brukar det finnas.
Vet att en kille vid namn Andy har haft hand om sådana säsongsboende de två senaste säsongerna, har dock ingen kontakt information till honom. Första året fick vi kontakt med honom genom turistbyrån och fråga efter säsongsboenden.
det är jävligt lätt att ta kontakt med honom. alla uppgifter om honom finns på mayrhofen tråden från förra året. du får helt enkelt läsa tråden!

ska ner igen hela säsogen martin?:)

Hej!:)

Jag är en kille på 21 år gammal som hade tänkt att spendera vintern i mayrhofen. :)
det är första gång och vill gärna ner. Det jag undrar om det finns någon säng ledig någonstans?
eller hur man fixar boende?:)

Kolla med NicoleHelm som skrivit i denna tråd. Vet hon hade en plats över i deras lya på Gasthof för ngn vecka sen iaf. Annars är det bara kolla runt precis överallt du kan tänka dig.

Finns rätt bra med info om boende på facebook numera. Mayrhofen 10/11 accom. Brukar dyka upp lite i den gruppen. En del är riktiga guldkorn, men dom försvinner snabbt!

Tillbaka
Topp