Lager 2, Craft eller polartec?

• Trådstartare Trådstartare swedfighter
  • Start datum Start datum
S

swedfighter

Guest
Måste köpa nytt lager 2 dvs. lagret ovanpå understället. Men jag är lite vilsen. Craft kostar 1000:- för ett set och polartec kostar 2000:- Är den extra tusenlappen värd att lägga ut för att polartec värmer bättre eller värmer de lika bra?

Behöver råd och tips omgående!!!!

Hmm... låter dyrt att betala 2000.- för en tröja. Polartec är ett varumärke och dess fleece (jag antar att det är fleece du menar) hittar du hos mängder av tillverkare.

Personligen kör jag mestadels med en tunn fleecetröja mot kroppen och en tjockare fleece som mellanlager. Mina Peak P kostade nog omkring 500:- för den tunna och någon hundring mer för den tjockare. Jag har inte testat Crafts mellanlager.

Ser att du skriver "set". Hmm... kör du med dubbla långkalsingar, eller vadå...

På bena har jag mestadels ett par Houdini, fleece (tror det är Polartec) tajts som fungerar bra när det är kyligt och värmer mina slitna knän...

MVH/MM

Jag håller med Mountain Man, 2000 är mycket pengar om man inte får med en inbyggd iPod eller värmeslingor. Fast det är klart, såna här grejer är ofta dyrare än vad man kan tro och är det en tröja och byxa i windstopper så är priset kanske rätt, men då kan man fråga sig när man behöver något liknande UTANPÅ understället.

Alltså med set menade jag tröja + byxa. Har köpt polartec nu. Det blev marmot och stretchmodellen. Denm sitter kanonskönt på understället.

Tillbaka
Topp