Läget i Åre just nu!

skier1231

Ny medlem
Läget i Åre just nu!
Detta är en video från Åre som har filmats väldigt nyligen och är lämpad för er som ska besöka svenska fjällen inom kort. Kolla gärna!

Läget i Åre just nu!
Vad jag kunde se så va det 3 olika åkare och alla skulle med fördel ha hjälp av det tipset :)

Och angående snöläget du visar upp så känns det sjukt missvisande men visst, letar man en massa kanske man hittar annat än fjällgårdsexpressens is avstigning, isfläcken efter fjällgårdsbron eller stenarna på alla transporter :P

Senast ändrad:
Läget i Åre just nu!
Platsen vi åkte på var Åreskutan och detta var 28:e december då det var ganska mycket snö där uppe men tittar man på andra delar av videon som i början ser man att det är mycket mindre snö längre ner i Årebackarna.

Läget i Åre just nu!
Jag håller med dig la_grave och när jag kollar på videon erkänner jag att min egna åkning kräver teknikträning, tack för tipset.

Läget i Åre just nu!
Jag var där i flera dagar och letade efter bra repor att åka men tyvärr var det inte så mycket snö i Åre. Men en dag öppnade de Åreskutan och då klättrade vi upp på högsta toppen och fick ett galet bra åk och det är just där filmen är filmad, annars är den största delen av snön i Åre konstgjordsnö.

Tillbaka
Topp