Läget Val d'Iseré

• Trådstartare Trådstartare g-w
  • Start datum Start datum

g-w

Ny medlem
Läget Val d'Iseré
Ska med skolan till Val d'Iseré om ca 2veckor och undrar hur snöläget, snökvaliten är just nu, om det är nån som vet? Vill också gärna veta hur offpisten är där, om den är lättillgänglig eller inte.

Läget Val d'Iseré
Var där för 2 veckor sedan. Snö läget är bra! Snöläget var ungefär puder men nästan allt var uppkört:( Offpisten är bra och lätt tillgänglig. Om du vill hitta obranta puder fält ska du åka bort mot tignes ägget, där fanns det mycket orört pow när jag var där! aktadig bara satt inte skidan losnar och försvinner;P hände min farsa:( + parken var nästan helt klar när jag var där men mycke boxar och få hopp:/.
Hoppas det hjälps:)

Läget Val d'Iseré
Uppskattas mycket :) Får hoppas de dumpar lite innan vi kommer dit så man kan hitta lite orört :P

Läget Val d'Iseré
Tjo

Var där för ca 2 veckor sedan, då var vädret ganska ostabilt.
Temp vandrade mellan +5 / -5. Ibland regnade det i dalen men snö på toppen.
Fick dock höra att veckan efter så väntade dom -20 och snö.

Läget Val d'Iseré
Det liggar ca 1.5 m snö här nere nu, dok är årets snötäcke oerhört instabilt pga att det kom väldigt lite snö i början och ingen ordentlig dump + väldigt varierande väder förhållanden , det har varit allt från 7+ och sol till 25 - .
3 pers har redan dött här nere i laviner i år. Och man hör om nya laviner varje dag.
http://hat.skioffpiste.co.uk/.a/6a00e54f03d83e8834012876ebbed4970c-pi

där var en av de dödande lavinerna som gått här nere. (R.I.P svensken)

Så se till att du har koll på snön och allt runt det när du kommer ner , och se till att du åker med folk som faktiskt kan sina saker också. Annars... håll dig i pisten eller i parken.

/Tips från en säsongare här nere
www.valdi2010.se

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp