lägga ihop bilder till olika lager i photoshop cs2

• Trådstartare Trådstartare user73334
  • Start datum Start datum
U

user73334

Guest
jag tänkte göra ett sånt där sekvensfoto i photoshop men har problem med att hitta vars man kan lägga ihop bilder till olika lager, jag vet att jag är riktigt dålig i photoshop så det behöver ingen påpeka.

peace

jag har inte så mycket koll själv,
men agj tror man bara typ höger klickar och trycker på "duplicate" eller nåt sånt
sen suddar man bara där åkaren är, hehe :P (har dock inte hittat suddknappen) och är inte säker på att man tar duplicate ^^

nja, trycker man duplicate får man bara en kopia av bilden. jag vill ha flera olika bilder som lager :). och suddknappen ligger till vänster ovanför vattendroppen

öppna den första bilden, sen den andra bilden och tryck ctrl+a sen ctrl+c, gå tillbaka till första bilden och tryck ctrl+v så hamnar den i ett nytt lager, sen kan du använda suddknappen eller lasso tool för att ta bort allt utom åkaren i det övre lagret. sen gör du samma sak med resten av sekvenserna.

Ta den bild som du tror blir svårast och klippa ut åkaren på som "bakrund".
Öppna alla bilder, beskär åkaren lite och sen bara dra in i andra bilden och placera.
Done!

schultz sa:
öppna den första bilden, sen den andra bilden och tryck ctrl+a sen ctrl+c, gå tillbaka till första bilden och tryck ctrl+v så hamnar den i ett nytt lager, sen kan du använda suddknappen eller lasso tool för att ta bort allt utom åkaren i det övre lagret. sen gör du samma sak med resten av sekvenserna.
försköte men det funkar bara en gång dvs att det bara blir två åkare på bilden

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp