Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska ha det bästa av allt ju!Jesper-am-Arlberg sa:En 3 meter sond är bra om du jobbar i bergräddningen, 2.40-2.60 brukar annars vara standard, 2m är lite för kort då man måste böjja sig ner hela tiden.
Att gräva efter någon på 2 meter djup är väldigt tufft och tar lång´tid. Men extra längd skadar ju aldrig. Jag skulle personligen hällre lägga de extra pengarna på en ortovox s1, eller en bättre spade.
S1 är ju lavinsändare ju. Själv kör jag ju med mammut såklart!Steepndeep sa:Ortovox S1 är en kombinerad spade och sond. Sondera marknaden och du skall se att det inte finns ngn bättre kombination.
Det är ju alltid de mindre detaljerna som är de viktigaste när man utövar alpina aktiviter! Undra om någon klok och känd person redan har satt dessa ord på pränt någonstans?centralbyrakraten sa:Nu är i och för sig hela diskussionen ganska petigOm vi ältar 2.65 eller 3 m så då tycker jag nog att antalet segment ska tas i beaktning.