Längd Armada JJ?

OscarFS

Ny medlem
Längd Armada JJ?
Tja snabb fråga!
jag funderar på att köpa ett par armada JJ.
Jag väger ca 65-66kg och är 180lång skulle det passa om jag köper ett par som är 185långa?

Längd Armada JJ?
trodde nästan dom var förlånga!?
någon som har liknande vikt och längd som mig och kör på dom?

Senast ändrad:
Längd Armada JJ?
Jag har ett par armada jj, är själv 183 lång och 75 kilo, rekommenderar de absolut!
Har hunnit avverka de flesta olika underlag och är nöjd med dem.

Så länge du inte har tänkt att bara hänga i isiga pister blir du nöjd ;)

Längd Armada JJ?
Jag är visserligen tyngre än du, men de upplevs som korta, så go for 185. De funkar faktiskt även i hård pist!

Jag kör med Duke, de är väl inte perfekta att gå uppför med i alla fören (skåa på is kan jag tänka mig är obekvämt) men de funkar bra i de fören jag provat hittills.

Längd Armada JJ?
SSyk sa:
Jag är visserligen tyngre än du, men de upplevs som korta, så go for 185. De funkar faktiskt även i hård pist!

Jag kör med Duke, de är väl inte perfekta att gå uppför med i alla fören (skåa på is kan jag tänka mig är obekvämt) men de funkar bra i de fören jag provat hittills.
jag bara undrar....NÄR skråar man på is medan man går på tur med en skida som JJ? Har då aldrig stött på eller hört ngn som har stött på detta....så please...do tell

Längd Armada JJ?
PNyberg sa:
SSyk sa:

jag bara undrar....NÄR skråar man på is medan man går på tur med en skida som JJ? Har då aldrig stött på eller hört ngn som har stött på detta....så please...do tell
Tura för att åka skräpsnö, så jobbigt när sånt händer.

OnT jag är mindre än dig och hade utan tvekan gått på 185

Senast ändrad:
Längd Armada JJ?
Jarle sa:
PNyberg sa:
SSyk sa:

Tura för att åka skräpsnö, så jobbigt när sånt händer.
Nu är det första säsongen med dessa skidor, men av någon anledning så hamnar jag alltid i is på skå någon gång varje år... så nog kommer det att dyka upp i år också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp