Kände mig själv osäker pà längden i höstas.
är 182cm, 82kg och valde tillslut ett par monster 75 pà 184. Ville först ha ett par 191 för det stod att det fanns pà heads hemsida, men den skidan verkar aldrig ha tillverkats eller àtminstonde aldrig ha hamnat i en affär... har kollat i Sverige, österrike & Schweiz.
Jag kör m 75:an som telisar och är grymt nöjd med bàde skidan och längden. Har även kört m75, 177 som alpin skida och den är nog egentligen för kort men den funkade faktiskt riktigt bra. Körde bàde pist och riktigt fin djup fluff snö och hade skitkul! Skulle jag köpa ett par egna skulle det bli ett par 184. Killen som äger 177:orna är 178cm och 72kg tung och tycker skidorna är perfekta för honom. Har även en annan polare som kör m75,184 som alpinskida och han är 186 och 88kg och gillar den skidan skarpt.
Jämför man m70 och m75 sà skulle jag nog bara kunna tänka mig att köpa m70 om jag bara körde i Sverige annars sà finns det nog ingen anledning att ha den.
M75:an är förvànansvärt kvick i svängen och borde räcka för de flesta kortsvängsdàrarna. Gillar man inte kortsväng köp m85 (eller kanske m105)
M75:an tycker jag är en fin kompromis pà en pistskida som är riktigt rolig utanför pisten som funkar perfekt i de flesta snöförhàllandena.
/Bosse