Längd på Rocker-bräda (tex Skate Banana)

Lacka

Ny medlem
Hey!
Börjar se över vilken bräda man ska införskaffa till den här säsongen. Dock är jag väldigt osäker vilken längd jag bör titta på ang rocker-brädor, har lagt ögonen på Skate Bananan så folk med insikt ang den får gärna dela med sig. Har tänkt att åka allround men framförallt off-pist och puder, dock så kommer jag vistas i parken i mellanåt.

Jag är 183cm lång och väger in på ca 85kg, skostorleken ligger på 42.

Vilken längd bör jag se mig om efter? Har själv tänkt mig 156 el 159 men om det är en korrekt bedömning vet jag icke.

Thx a bunch

Jag väger 70 och 156 är lite liten som friåkningsbräda men funkar fint i parken. För åkning endast i Sverige skulle jag kunnat gå på 156 men om jag hade planerat att ha den som enda bräda för resor till alperna/nordamerika så skulle jag definitivt gått på 159. Det är ingen jätteskillnad i parken heller möjligen en liten nackdel för den längre. Med din vikt skulle jag aldrig valt 156:an.

Om du kommer att hänga i parken lite då och då så skulle jag kört på en 156:a.
Jag ska själv köpa en 150 rokerbräda, ska dock endast vara till att kötta rails och liknande med!
Så 156 tror jag ska bli alldeles ypperligt för dig! :)

Om du ska köra i parken då och då, varför ska du köpa en renodlad parkbräda? Köp istället TRS eller något åt det hållet.

Swedish-banana sa:
Om du ska köra i parken då och då, varför ska du köpa en renodlad parkbräda? Köp istället TRS eller något åt det hållet.
this.

Skate Bananan är mycket mjukare än vad jag trodde att den skulle vara...

Coldis sa:
Skate Bananan är mycket mjukare än vad jag trodde att den skulle vara...
Vilket är skäl att gå upp i längd.

TRS är nog bättre för OP men lite sämre för park. Bananen är helt ok för OP-cruising och lek men inte för hård åkning.

Frågan blir då vad som är sämst i parken: kortare och hårdare eller längre och mjukare?
Beror rätt mkt på hur man kör och hur bra man är skulle jag säga men är även en smaksak.

Tillbaka
Topp