Längd på skidor? Black crows atris

oskar w

Medlem
Hej. Jag funderar på vilken längd på black crows atris jag ska köpa. Jag är 189 och väger 70 kg. Är väl än relativt erfaren åkare.
Vad föreslår ni?

Du är ju ännu spinkigare än jag (183/66) 😁. Skulle utan tvekan gå på 189cm. Tycker den åks kort. 189:an är tillräckligt kvick samtidigt som den är stabil i högre farter. Det är en fantastisk skida så du kommer att bli nöjd oavsett.

Senast ändrad:
Om jag var du skulle jag absolut köpa dom i 189cm. Atrisen är väldigt lätt hanterlig samt med ganska generöst med rocker så den upplevs rätt mycket kortare. Så tar du dom i 189 får du fortfarande en skida som kommer flyta bra och som du kan gasa på lite hårdare med utan att du känns ostabilt!

Är själv 187/80 kg och har testat både 184 och 189.

Hej, jag är 1,76 och köpte 184 cm, kört en säsong och hade köpt 189 om jag köpt nya idag. Upplever som Edvin beskriver att den upplevs som kortare, så tycker absolut du ska gå på den längre. Du kommer bli grymt nöjd, är en skida som är rolig och kan hantera det mesta i de svenska fjällen.

Jag är också 176 o kör på ett par 184cm. Om jag var du hade jag defenitivt valt 189cm m. Väldigt rolig o lättåkt skida imo

Jag är 189 cm och kör med 189 cm. Jag tycker dom känns nästan korta. Men det kan vara för att jag har åkt på 194 cm Pro XXL tidigare. Dom är sjukt lättsvängda. Tycker 189 cm för dig är en no-brainer i detta fall. 184 cm blir alldeles för kort enligt mig.

Hade dom likt Anima funnits i 194 cm hade jag nog gått på den längden istället.

Återigen, det kan vara en positiv sak att dom känns korta (läs extremt lätthanterliga).

När jag ändå är i farten, någon som har åkt på både Anima och Atris och kan ge en kort utvärdering? Jag är lite sugen på 194 cm Anima, men har köpt 189 Atris då jag tänker att det är en bättre one quiver skida?

Jag är 189 cm och kör med 189 cm. Jag tycker dom känns nästan korta. Men det kan vara för att jag har åkt på 194 cm Pro XXL tidigare. Dom är sjukt lättsvängda. Tycker 189 cm för dig är en no-brainer i detta fall. 184 cm blir alldeles för kort enligt mig.

Hade dom likt Anima funnits i 194 cm hade jag nog gått på den längden istället.

Återigen, det kan vara en positiv sak att dom känns korta (läs extremt lätthanterliga).

När jag ändå är i farten, någon som har åkt på både Anima och Atris och kan ge en kort utvärdering? Jag är lite sugen på 194 cm Anima, men har köpt 189 Atris då jag tänker att det är en bättre one quiver skida?
Har haft Atris från 2017,( så inte den senaste modellen då)och Anima . Upplevde Animan som livligare/lekfullare -mer respons , sålde Atrisen och behöll Animan (men såld nu också).

Tillbaka
Topp