längd på skidor?

Forza_Bruket

Ny medlem
längd på skidor?
Hejsan
Ska köpa nya skidor som ska funka lite överallt, i parken, offpist typ.
Väger 83 och är 181 lång, vad ska man ha fö längd?
Tacksam för svar :)

längd på skidor?
Personligen hade jag då valt att köra på 175-185cm långa skidor!
Jag är ca 174cm och kör på 169cm långa skidor!
men många föredrar längre skidor, oftast för att få bättre fart, men även om det är rocker på skidorna vilket resulterar i att dem känns aningen kortare. Eller så är det trenden som styr detta!

längd på skidor?
Pr0z sa:
Personligen hade jag då valt att köra på 175-185cm långa skidor!
Jag är ca 174cm och kör på 169cm långa skidor!
men många föredrar längre skidor, oftast för att få bättre fart, men även om det är rocker på skidorna vilket resulterar i att dem känns aningen kortare. Eller så är det trenden som styr detta!
okej, jo.
tack!

längd på skidor?
Jag funderar också på längd på skidor, jag kollade guiden som nämndes här innan och enligt den ska jag ha 165-170cm långa. Själv är jag 159 cm lång och väger 53 kilo. Är det klurigt att ha en skida som är längre än en själv?
Jag funderar också på om någon vet om det gör någon skillnad om det är en tjejskida? Jag tänkte med vikten i förhållande till längden. Jag har kollat på Fischer Koa My style och funderar både på längd och bredd 84 eller 88 mm breda och 159/160 eller 167/168 cm långa. Hur ska jag tänka i det valet?

Jag har åkt mycket, mest i pist men gillar att åka off-pist och i skogen och vill göra det mer, ha dock bara haft pistskidor tidigare som inte varit så roliga utanför pisten alltid. Inget parkåkande.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp