Längd på stavar?

Längd på stavar?
a_ahlnas sa:
För att kapa stavarna måste du ju av med handtagen, Och då behövs dom värmas upp med värmepistol. Jag fick dock snilleblixten att värma dom över spisen. funka skitbra, snurra handtaget ovanför spisen i 10 sek sen prova dra, annars värmer du mer. dom ska inte vara kok heta. släpper relativt enkelt. Om ni inte visste det alltså.. ;)
Jag behövde inte värma för att få av mina handtag, jag gick ner till garaget, mätte ut hur mkt jag skulle kapa, skruvade fast staven i skruvstödet och röck till i handtaget, tada!, handtaget är borta och det var kalrt för kapning. Efter kapningen satte jag handtaget löst längst upp på staven, sen vände jag på staven så handtaget var mot golvet, sen tröck jag.
Wips, så var handtaget tillbaka på sin plats..

Jag kapade mina säkert tre gånger, jag tog cirka 5-7 cm i taget, så nu är stavarna lagom korta, även om vissa av mina kompisar säger:
- Olle, hur går det?
- Käften, det ser iaf coolt ut.

Så det är delade meningar om stavarna ska vara kapade eller inte.

Längd på stavar?
asså när ni ändå snackar om stavar; varför har man dom? för balansens skull? är det speciella stavar till jibbing?

Längd på stavar?
kör me den stav längd du tycker e bäst men om man ska tänka på snurrar å sånt så e ju ett par korta stavar lätare att flänga runt me

Längd på stavar?
jag är 185 och kör typ med 130 stavar, tycker att det är riktigt skönt, dock så åker jag inte så jätte mycket i park, men jag tycker att man får bra balans i luften när man har lite längre stavar, och framför allt så är det bra med långa om man vet att man brukar staka mycket

det är svårt att säga hur långa man ska ha, man måste helt enkelt testa sig fram lite

Längd på stavar?
visa sgr att dom kör utan stavar och att det är onödigt osv.. iof kan man lika gärna köra utan när man jibbar fast det ser mkt mkt bättre ut när man jibbar med stavar.. om ni tkr det är i vägen kör med riktigt korta stavar isf. sj kör jjag med 90 cm och är ca 170 cm lång och vill inte ha längre snarare korta !! ;)

Tillbaka
Topp